معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد از برگزاری نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری خبر داد و گفت: هدف از این رویداد ارائه ایده‌های برتر پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده بهتر از بستر فضای مجازی برای تسهیل خدمت رسانی به محرومان است.

 فضای مجازی؛ بستری برای تسهیل دسترسی نیکوکاران به نیازمندان

سعید زارع‌زاده در حاشیه نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری با بیان اینکه کمیته امداد راهبر نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور است، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایمان در فضای مجازی استفاده می‌شود و ما باید  از فرصت فضای مجازی برای خدمت بهتر به محرومان استفاده کنیم.  

وی ادامه داد: هدف از این رویداد این است که شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران، ایده‌های برتر خود را ارائه دهند تا در زیست بوم احسان و نیکوکاری تسهیل دسترسی برای نیکوکاران در قالب سلیقه‌های مختلف صورت گیرد و در بستر فضای مجازی به صورت شفاف نظام خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان توسعه یابد.

زارع‌زاده با بیان اینکه در مرحله اول ۱۰۰ ایده به دبیرخانه ارسال شده و غربالگری اولیه انجام گرفته است، یادآور شد: از میان ۱۰۰ ایده، ۳۶ ایده منتخب و در این رویداد ارائه و داوری می‌شود و از ایده‌ها در صورت نیاز حمایت می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز جز حامیان و شریکان ما هستند.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به اینکه این رویداد دارای جنبه‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها توسعه اشتغال در بستر فضای مجازی است که بخشی از آن برای خیران و بخش عمده آن در حوزه اشتغال و فروش محصولات مددجویان تحت پوشش است و منجر به توانمندسازی آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: این رویداد جامع است و جنبه‌های مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مدل‌های امداد خوداشتغالی و کاریابی و راهبری شغلی بوده است، خاطرنشان کرد: کاریابی در گذشته به صورت تلفنی بوده است. در اینجا بحث توانمندسازی مددجویان مطرح است تا خودشان بتوانند در فضای مجازی اشتغال داشته باشند و کار کنند لذا توسعه اشتغال از اهداف این بستر است.

زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حریم خصوصی و امنیت باید جزو الزامات این طرح تحول باشد، هدف کلی این رویداد را توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری در فضای مجازی دانست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.