کارگردان مستند «خاطرات تکه تکه» با بیان اینکه عمار به بسیاری از فیلمسازان شهرستانی جرأت تولید داده است، شبکه توزیعی مویرگی و تربیت نیرو را از دستاوردهای این جشنواره برشمرد.

عمار به فیلمسازان شهرستانی جرأت تولید داد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مطهر با اشاره به توفیق عمار در شکل گیری یک شبکه توزیع فراگیر با اکرانهای مردمی و سیار به خبرنگار ما می گوید: اکرانهای مردمی عمار، سیستمی است که هم اقتصاد را در نظر دارد، هم رسانه و هم دسترسی به آثار را، این ویژگی باعث شده‌ تا خیلی از آثار در قالب‌های مختلف، در دورترین نقاط ممکن و در پارک‌ها، مساجد، فرهنگسراها و… نمایش داده شوند.

به گفته او، این جشنواره روی پای خودش ایستاده و با سیستم توزیع خوبی که داشته از نظر مالی مستقل شده است به طوریکه نهادهایی مانند اوج، فارابی و حوزه هنری علاقه مند هستند آثارشان در شبکه اکرانهای مردمی عمار دیده شود.

تهیه کننده مستند «آقامرتضی» با اشاره به کارکرد عمار در تربیت نیرو خاطرنشان می کند: امروز بخشی از بدنه تلویزیون را بچه های عمار تشکیل می دهند.

مطهر می گوید: کدام جشنواره برای تلویزیون کادر سازی کرده است؟ کدام جشنواره اینقدر تنوع موضوعی داشته و فیلمسازان را ترغیب به تولیدات موضوعی کرده است؟ کدام جشنواره چنین شبکه توزیع گسترده ای دارد به طوریکه فیلم های سینمایی هم تمایل به حضور در اکرانهای مردمی عمار را دارند چون هم دیده می شوند و هم برایشان آورده مالی دارد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره بایستی سخت‌گیری‌های فرمی خود را بیشتر کند و از سوی دیگر، عناوینی که به آن‌ها جایزه تعلق می‌گیرد را کم‌تر کره تا رقابت بیشتر شود، یادآور می شود: تعدد جوایز، قاتل جشنواره هاست چون ارزش جوایز را کم می کند. این جشنواره اگر بتواند ایراداتش را رفع کند به ایده آل های یک جشنواره فیلم می رسد اما باید در نظر داشت که عمار فقط یک جشنواره نیست بلکه یک دبیرخانه دائمی است که کل سال را کار می کند و تربیت نیرو دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.