پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در بازی برابر هنگ‌کنگ به دلیل ایجاد تغییرات زیاد در ترکیب تیم، آن هماهنگی لازم را نداشتیم و اشتباهات فردی زیادی در خط هافبک و دفاع ما دیده می‌شد و شانس آوردیم که گل نخوردیم.

کلهر: مقابل هنگ‌کنگ با خوش‌شانسی گل نخوردیم/ نوراللهی می‌توانست تعیین‌کننده باشد!

به گزارش قدس آنلاین محمود کلهر  درباره برتری تیم ملی ایران برابر هنگ‌کنگ و شیوه بازی این تیم در این دیدار، اظهار داشت: تیم ملی در دیدار اول برابر فلسطین خیلی خوب بازی کرد. فلسطین از نظر فیزیکی تیم خیلی خوبی بود اما چون در دقایق اول گل زدیم، شیرازه خط دفاعی فلسطین به‌هم ریخت و با یک سیستم هجومی وارد زمین شدیم و توانستیم بازی را ببریم.

وی افزود: در بازی برابر هنگ‌کنگ به دلیل تغییر و تحولات زیادی که امیر قلعه‌نویی(سرمربی تیم ملی) در ترکیب تیم ایجاد کرد، آن هماهنگی لازم را نداشتیم و اشتباهات فردی زیادی در خط هافبک و دفاع ما دیده می‌شد و شانس آوردیم که گل نخوردیم و هنگ‌کنگ ۳ یا ۴ موقعیت عالی داشت و خیلی هم خوب بازی می‌کرد و عالی جلوی ما قرار گرفت.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: نواقص زیادی در این بازی مشاهده شد و ما روی ارسال پاس‌ها دقت لازم را نداشتیم. کارهای ترکیبی خوبی در جناح و راست و چپ انجام شد اما موضوع حائز اهمیت، اشتباهات سریالی ۲ دفاع وسط تیم ملی بود و خط هافبک هم اشتباهات زیادی داشت و انتقال بازی از خط هافبک به حمله به خوبی انجام نشد. شاید گلی هم که زدیم روی خلاقیت مهدی قایدی بود.

وی اضافه کرد: ما مقابل چنین تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند، باید سرعت بازی را خیلی بالا ببریم و آمادگی بدنی بالایی داشته باشیم. این تیم‌ها زمانی که صاحب توپ هستند هم خیلی خوب در فاز هجومی قرار می‌گیرند. باید بتوانیم گردش توپ خوبی داشته باشیم. این اتفاق برابر هنگ‌کنگ رخ نداد و بازی ضعیفی را به نمایش گذاشتیم.

کلهر یادآور شد: فراموش نکنیم در جام ملت‌های آسیا تیم‌های هنگ‌کنگ و فلسطین و باقی تیم‌ها با آمادگی کامل آمده‌اند و پیشرفت کردند و سطح بازی خود را بالا بردند. در هنگ‌کنگ یک‌سری از بازیکنان چند ملیتی برزیلی و اروپایی بودند و کار را برای تیمی که به سوی قهرمانی می‌رود سخت کردند. تیم بسیار خوبی داریم که شک ندارم می‌توانیم به فینال هم برسیم به شرط اینکه این نواقص برطرف شود. در بازی‌های آینده که بسیار می‌تواند حساس باشد و حذفی است باید کمترین اشتباه را داشته باشیم، در غیر این صورت حذف می‌شویم.

وی اضافه کرد: در مجموع تیم ما خیلی خوب بود اما این نواقص برابر هنگ کنگ مشهود بود. مقابل فلسطین هم با این نواقص روبه‌رو بودیم اما گل زدن در آغاز بازی، شرایط را به سود ما رقم زد. به هماهنگی‌ بیشتری در خط هافبک، دفاع و حمله نیاز داریم. خط حمله خوب تغذیه نمی‌شود. این مشکلات باید برطرف شود که در بازی‌های آینده شکل بازی بهتر، منسجم‌تر و متحدتر باشد. امیدواریم با حضور بازیکنانی مثل سردار آزمون در کنار مهدی طارمی که زوج خوبی را تشکیل می‌دهند، خط حمله زهردارتر شود. حتی می‌توانیم با سه مهاجم بازی کنیم چون قایدی در شرایط خوبی قرار دارد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عدم دعوت احمد نوراللهی به تیم ملی فوتبال نیز گفت: نوراللهی بازیکن بسیار خوبی است اما بازیکنانی که در حال حاضر در تیم ملی هستند هم با کیفیت بازی می‌کنند. هر مربی دیگری بود اگر مسائل انضباطی ایجاد می‌شد با آن برخورد و بازیکن خاطی را از تیم ملی حذف می‌کرد اما حضور نوراللهی در تیم ملی می‌توانست بسیار تعیین‌کننده باشد. همواره درباره بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند، حرف و حدیث زیاد است.

وی در پایان افزود: خط هافبک ما بازیکنان بسیار تاثیرگذاری دارد اما خودم اعتقاد داشتم یک‌سری از بازیکنان جوان هم می‌توانستند روی نیمکت تیم ملی بنشینند. با توجه به اینکه میانگین سنی تیم ملی بالاست، بهتر بود تا از تیم نوجوانان هم ۲ بازیکن استفاده می‌کردیم. اگر چند بازیکن جوان هم در این جام در اختیار داریم، باید از آنها هم استفاده کنیم. حضور نوراللهی می‌توانست خط هافبک تیم ملی را تقویت کند اما سرمربی تیم ملی تشخیص داد که مسائل انضباطی را در اولویت قرار دهد و هر مربی دیگری هم بود، شاید همین کار را می‌کرد. با این حال، با توجه به شناختی که از نوراللهی دارم، از نظر اخلاقی و کیفیت فوتبال فوق‌العاده و جایش در تیم ملی خالی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.