مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سامانه برخط کنترل کلر باقیمانده در شبکه توزیع و مخازن آب استان در این شرکت راه‌اندازی شد.

سامانه برخط کلرسنجی آب در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: حفظ کلر آزاد باقیمانده برای حصول اطمینان از کیفیت آب شرب از اصولی ترین روش‌های تضمین کیفیت باکتریولوژیک آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: میزان کلر باقیمانده در هر لیتر آب باید بین ۲ دهم تا هشت دهم میلی گرم باشد و یکی از دغدغه‌های آبفای خراسان رضوی نیز میزان کلر باقیمانده در ۹۱ شهر و ۲ هزار و ۲۷۰ روستای تحت پوشش این استان است.

وی گفت: روزانه سه هزار و ۲۰۰ و سالانه یک میلیون و ۱۶۸ هزار مورد سنجش کلر باقیمانده آب شرب یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در استان انجام می شود که با راه‌اندازی سیستم راهبری برخط، قابلیت مکان یابی صحیح و دقیق نمونه‌برداری و اعلام لحظه‌ای میزان کلر در آب شرب مشترکان نیز محقق شد.

امامی افزود: برای کنترل و اطمینان نهایی از اطلاعات دریافتی در خصوص مطلوبیت آب شبکه از نظر باکتریولوژیک، هر ماه بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مورد نمونه برداری باکتریولوژیک توسط ۲۰ آزمایشگاه باکتریولوژی سطح استان انجام می شود تا سلامت آب مشترکان تضمین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: همچنین نتایج کلرسنجی، کدورت و نتایج آزمون های باکتریولوژیک هم ماهانه در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرکت جمع بندی و به صورت فصلی به اطلاع دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور، تربت جام و گناباد می‌رسد و تاییدیه این مراکز به صورت فصلی به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دادگستری کل خراسان رضوی و سایر مراجع نظارتی اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم ترکیبات کلر اعم از گاز کلر، پودر پرکلرین و آب ژاول تامین و در بین بیش از هزار و ۲۵۰ سایت کلرزنی استان توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.