برنامه‌های حج ۱۴۰۳ بر اساس زمان بندی درحال پیگیری است و به ویژه اعلام نرخ ارز برای مشخص شدن هزینه نهایی حج و انتقال ارز مورد نیاز برای تأمین  هزینه‌ها در عربستان ضروری است.

برنامه‌های حج ۱۴۰۳ بر اساس زمان‌بندی درحال پیگیری است

به گزارش قدس آنلاین، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت غلامرضا رضایی با اعلام اینکه شمار ثبت‌‍نام کنندگان حج از مرز ۳۲ هزار نفر گذشته است، روند ثبت‌نام برای حج تمتع آینده را خوب ارزیابی کرد و از اعلام اولویت‌های جدید تا تکمیل شدن سهمیه استان ها خبر داد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های حج ۱۴۰۳ بر اساس زمان بندی درحال پیگیری است و به ویژه اعلام نرخ ارز برای مشخص شدن هزینه نهایی حج و انتقال ارز مورد نیاز برای تأمین  هزینه‌ها در عربستان ضروری است.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت سید عباس حسینی به سفر هیأت عربستانی به کشورمان برای بررسی مسایل فنی و امنیتی و بازدید از فرودگاه‌های امام خمینی(رض) و مشهد اشاره کرد و گفت: با بازگشت و اعلام بررسی این هیأت وضعیت سفرهای عمره مشخص و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.  

سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به اینکه اقدامات قبلی کشور میزبان در حوزه عمره موجب شد که مردم و سازمان حج و زیارت دچار مشکل شوند، ابراز امیدواری کرد که با رفع مسایل این وضعیت جبران و زائران ایرانی با بازنگری در برنامه‌ریزی اعزام‌ها و هدایت مناسب در کنار زائران دیگر کشورها هر چه زودتر دراین سفر معنوی حاضر شوند. 

این جلسه با گزارش معاون حج و عمره و مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران سازمان حج و زیارت درباره اقدامات صورت گرفته برای کاروان بندی و ترکیب کارگزاران اجرایی و خادمان فرهنگی حج آینده ادامه یافت و نماینده ولی فقیه تصریح کرد: کاهش عوامل مورد توجه است و به نحوی اقدام شود که بیکاری پنهان حذف شود و از کیفیت ارائه خدمات به زائران نیز کاسته نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت و دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواست که اطلاع رسانی لازم را در خصوص دستورالعمل تهیه شده برای احراز صلاحیت و توانایی جسمانی و روانی زائران انجام دهند تا زائران ازقبل در خصوص تاثیر آن در اعزام به حج توجیه شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.