جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: حادثه گازگرفتگی در منزل مسکونی واقع در بخش شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر ۲ جوان را به کام مرگ کشاند و یک نفر با اقدام‌های سریع پلیس نجات یافت.

نجات از مرگ خاموش با تماس تلفنی از مشهد به سمنان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ سیدعلی میراحمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شب گذشته طی تماس خانمی از شهر مشهد با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان مبنی بر اینکه همسر ۲۷ ساله اش به عنوان پیمانکار راهداری شهرستان مهدیشهر به همراه ۲ جوان ۲۶ و ۳۰ ساله دیگر به شهر شهمیرزاد رفتند و از سه روز قبل تاکنون پاسخگوی تلفن نیستند، با توجه به حساسیت موضوع مشخصات و آدرس محل کار آنها از خانم تماس گیرنده دریافت و تلاش‌ها برای یافتن آنان آغاز شد.

شهمیرزاد منطقه‌ای کوهستانی در شمال شهرستان مهدیشهر قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر محل سکونت این افراد با پیگیری مستمر پلیس از اهالی و همسایگان محل سکونت جدید آنها که چند روزی بود در آن حضور داشتند شناسایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: پس از زنگ زدن در خانه کسی پاسخگو نبود به همین منظور ماموران انتظامی با فرضیه احتمال وقوع هرگونه حادثه ای برای آنان، پس از هماهنگی‌های لازم وارد منزل شدند و مشاهده کردند هر سه نفر از حال رفته و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

وی اضافه کرد: پلیس با تماس با گروه‌های امدادی و اقدام‌های اولیه در رعایت نکات ایمنی را انجام داد و سپس با حضور عوامل اورژانس سه نفر به بیمارستان منتقل و مشخص شد ۲ جوان در همان ساعات اولیه جان باختند اما همسر خانمی که از مشهد تماس گرفته بود دارای علائم حیاتی ضعیفی است که با تلاش کادر درمان احیا و از مرگ نجات یافت.

سرهنگ میراحمدی با اشاره به اینکه علت حادثه نشت گاز بوده است به شهروندان توصیه کرد که با توجه به در پیش بودن هوای سرد در روزهای آینده به خصوص مناطق سردسیر، در استفاده از وسایل گرمایشی حتما نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

نکات ایمنی در استفاده وسایل گازسوز

انتظار می‌رود شهروندان شهروندان قبل از استفاده از بخاری از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوند و هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

کلاهک H در مبادی خروجی دودکش ها بدلیل ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است و همچنین مشترکان گاز باید از قرار دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین بصورت افقی خودداری کنند.

به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نباید نصب شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.