عضو کمیسیون برنامه ‌بودجه با بیان اینکه واردات گندم با ارز ۲۸.۵هزار تومانی خلاف قانون است،گفت: دولت می گوید اگر با ارز پنجاه هزار تومانی هم گندم وارد کند باز قیمت همان ۱۷.۵هزار تومان است در حالی که غلط است و قیمت تمام شده واردات بسیار بالاتر است و به دلیل نرخ ارز ارزان موجب سرکوب قیمت گندم شده است.

واردات گندم با ارز ۲۸.۵هزار تومانی خلاف قانون و ضد تولید است

بهروز محبی نجم آبادی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد تصمیم سازمان برنامه مبنی بر اعلام خرید تضمینی گندم با قیمت ۱۷.۵هزار تومان گفت: مجلس مصوب کرد که شورای قیمت گذاری،قیمت خرید تضمینی گندم را تعیین می کند و این شورا قیمت گندم را ۱۹.۵هزار تومان تعیین  کرده است.

وی اظهار کرد: دولت براساس گندم وارداتی که  متصور است معتقد است  با دلار پنجاه هزار تومان هم همین قیمت ۱۷.۵هزارتومان را برای خرید تضمینی گندم اعلام می کند. لذا مقاومت می کند و قیمت خرید تضمینی را ۱۷.۵هزار تومان اعلام کرده  است که امیدواریم دو هزار تومان تومن را هم بعد از تحویل در سیلو تکمیل کند و همان نوزده هزار ‌پانصد تومان از کشاورز بخرد .

‌وی با تاکید بر اینکه دولت باید قانون را اجرایی کند،گفت: کشاورز  خیلی جاها تحت فشار بود وقتی موتورهایی چاهایشان را به راحتی خاموش کردیم به تاسیسات ومحصولاتشلن ضربه زدیم پس باید جایی برای آنها جبران کنیم.
نجم آبادی خاطر نشان کرد: ادعای دولت این است که در داخل از کشاورز گندم را گران می خرد  که این حرف درست  نیست چراکه ما معتقدیم واردات گندم با ارز ۲۸.۵هزار تومانی نیز خلاف قانون است. البته دولت می گوید اگر با ارز پنجاه هزار تومانی هم گندم وارد کند باز قیمت همان ۱۷.۵هزار تومان است در حالی که غلط است و قیمت تمام شده واردات بسیار بالاتر است و به دلیل نرخ ارز ارزان موجب سرکوب قیمت گندم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.