دادستان مرکز استان گلستان از صدور کیفرخواست برای ۶ نفر از مسئولان مینودشتی مرتبط با پرونده مرگ دانش آموز در حادثه اردوی دانش‌آموزی این شهرستان خبر داد.

 صدور کیفرخواست برای ۶ مسئول مینودشت

به گزارش قدس آنلاین، محمود اسپانلو ظهر چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت بررسی پرونده اردوی دانش آموزان مینودشت پرداخت و اظهار کرد: در پرونده حادثه اردوی دانش آموزشی شهرستان مینودشت که سبب مرگ یک دانش آموز و مجروحیت یک دانش آموز دیگر و مربی شد برای ۶ نفر از مسئولان آموزش و پرورش و منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان کیفرخواست صادر شد.

وی با بیان اینکه پرونده مذکور پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی و صدور رأی به دادگاه کیفری ۲ گرگان ارسال شد، ادامه داد: از آنجا که تعدادی از متهمان این پرونده مدیر بودند، در راستای ماده ۳۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری ادامه رسیدگی به این پرونده در دادسرای مرکز استان انجام شد.

دادستان مرکز استان گلستان با تأکید بر اینکه قانون با احدی تعارف ندارد و به همه موارد با ظرافت و حساسیت رسیدگی می کند، خاطرنشان کرد: همه متولیان مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و سایر ارگان‌ها و نهادهایی که فعالیت‌های گروهی را در برنامه‌های خود دارند باید به هشدارهای صادر شده توجه کنند و این را بدانند که قطعاً با مقصران این حادثه برخورد خواهد شد.

روز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ دو نفر از دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه شاهد مینودشت که به اردوی تفریحی جنگل باقرآباد شهرستان مینودشت رفته بودند، بر اثر وزش شدید باد و شکسته شدن و سقوط یک اصله درخت، یکی از ناحیه پا و دیگری از ناحیه سر مصدوم شدند.

مصدومان این حادثه به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت منتقل و پس از مداوای اولیه جهت ادامه درمان تخصصی به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس از شهرهای همجوار منتقل شدند.

با تلاش کادر پزشکی بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس دانش آموزی که از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود، درمان و از بیمارستان مرخص شد ولی مداوای تخصصی به روی دانش آموز دوم که از ناحیه سر دچار مصدومیت شدید شده بود نتیجه ندارد و این دانش آموز جان خود را از دست داد.

به علت اهمیت موضوع رئیس کل دادگستری گلستان به دادستان مرکز استان مأموریت ویژه داده تا بر روند این پرونده و رسیدگی سریع تر به آن، نظارت کامل داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.