مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک دراکثرنقاط استان راه حدود ۴۳۰ روستا در شهرستانهای اهر، خدا آفرین، کلیبر هوراند، بستان‌آباد، ورزقان وهریس دارای مشکل تردد است.

۴۳۰ روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف

به گزارش قدس آنلاین، اورجعلی علیزاده؛ مدیر کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در عملیات راهداری زمستانی شب گذشته و بامداد امروز در کلیه محورهای استان ۲۵۸۵ تن مخلوط شن و نمک مورداستفاده قرار گرفته است.

وی ادامه‌داد بیشترین میزان برف روبی در محورهای کلیبر، اهر، آزادراه تبریز- زنجان، مرند، هشترود، بستان‌آباد؛ جلفا؛ چاراویماق؛ سراب تبریز، میانه وهوراند انجام گرفته است.

مدیر کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: باتوجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک دراکثرنقاط استان راه حدود ۴۳۰ روستا در شهرستانهای اهر، خدا آفرین، کلیبر هوراند، بستان‌آباد، ورزقان وهریس دارای مشکل تردد است که با اتمام برف روبی محورهای شریانی و اصلی استان نسبت به برف روبی این راه‌ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: از روستاییان این مناطق درخواست می‌شود امروز از تردد در محورهای روستایی اجتناب کنند تا عملیات برف روبی انجام گیرد.

علیزاده ادامه‌داد: در این مدت کمک رسانی به تعداد ۱۳۵ خودرو نیز انجام شده وتعداد ۹ مسافر نیز اسکان‌یافته‌اند.

وی افزود: باتوجه به پیش بینی‌های هواشناسی بارش برف وباران و همچنین کولاک در استان طی امروز نیز ادامه خواهدیافت و بنابراین رانندگان وترددکنندگان جاده‌ها باید رعایت موارد ایمنی در رانندگی را انجام داده و تجهیزات ایمنی زمستانی به‌همراه داشته‌باشند.

مدیر کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برفگیر استان را ۳۸ نقطه برشمرد و گفت: اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خودبابسیج همه جانبه همکاران به استفاده از ۱۲۰۰ نیرو و ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و به‌کارگیری کلیه امکانات واستقراردرمسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به‌ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه هادرمحورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به‌موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس‌راه، هلال‌احمر سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبورومرور در این ایام خبر داد.

علیزاده همچنین به پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته به هم‌وطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب وهوایی اشاره کرد و افزود: ترددکنندگان جاده‌ها همچنین می‌توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آّب و هوایی جاده‌ها استفاده‌کنند.

براساس این گزارش، ارتفاع برف در شهرستان ورزقان ۴۰ سانتی متر، اهر، کلیبر و هریس و مرند بیش از ۳۰ سانتی متر گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.