مدیرکل حوزه وزارتی با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای توسعه خدمات دوراپزشکی در حوزه سلامت، گفت: مجوز نخستین اپراتور ملی سلامت داده شد.

مجوز نخستین اپراتور ملی سلامت صادر شده است

سید محمد پورحسینی؛ مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در نشست صمیمی جمعی از نخبگان با وزیر بهداشت که در سالن اجتماعات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه عدم گسترش نسخه الکترونیک تا قبل از دولت سیزدهم، از موانع توسعه خدمات دوراپزشکی بود، از رشد نسخه الکترونیک به بیش از ۹۰ درصد در مراکز درمانی دولتی خبر داد و گفت: بخش مهمی از زیرساخت‌های خدمات دوراپزشکی، مهیا شده است. زمانی حذف دفترچه کاغذی آرزو بود اما دفترچه بیمه کم کم در حال پیوستن به خاطره‌هاست.  

 مدیرکل حوزه وزارتی با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای توسعه خدمات دوراپزشکی در حوزه سلامت، گفت: توسعه این خدمات نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری است و قوانین و مقررات این حوزه نیز اصلاح و مجوز اولین اپراتور ملی سلامت نیز داده شده است.

وی قدم آخر برای تکمیل خدمات دوراپزشکی، پوشش بیمه برای ویزیت است، گفت: در شورای عالی پیشنهادات بیمه ویزیت خدمات دوراپزشکی مطرح شده و اگر حق ویزیت، با بیمه محاسبه و قانونمند شود، خدمات دوراپزشکی تکمیل و دسترسی مناطق محروم و کمتر برخوردار به خدمات پزشکی و تشخیصی، افزایش می‌یابد.  

 مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر تقدم بهداشت بر درمان، از اجرای برنامه ملی سلامت و پویش ملی سلامت در روزهای گذشته به عنوان نمونه‌هایی از رویکرد بهداشت محور در وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: وزارت بهداشت مکلف به اجرای نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت بوده که این امر تحقق یافت.   
 
پورحسینی ادامه داد: سال گذشته برنامه نظام ارجاع و پرونده الکترونیک در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر و با اجرای برنامه ملی سلامت خانواده به صورت مرحله‌ای کل شهرهای کشور، تحت پوشش این خدمات می‌روند و محور برنامه ملی سلامت خانواده نیز مراقبان سلامت هستند.  
 
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در فاز اول و غربالگری دو بیماری دیابت و پرفشاری خون، مشارکت مردم در این طرح را بی نظیر دانست و گفت: بیش از ۴۶ میلیون نفر در این پویش مشارکت کردند و در حال حاضر برنامه وزارت بهداشت، پیگیری وضعیت بیماران شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.