جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران با حضور متهم پرونده و وکلای وی برگزار شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین در جلسه دادگاه تعدادی از مقامات سفارت جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند. در ابتدای جلسه متهم از سوی قاضی تفهیم اتهام شد و نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد.

براساس کیفرخواست صادره، عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان به مباشرت در قتل عمدی احدی از اتباع جمهوری آذربایجان با استفاده از سلاح گرم در داخل سفارت، خرید، حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز شامل یک قبضه کلاشینکف و یک قبضه سلاح کمری و اخلال در نظم عمومی متهم است.

تخریب و ایراد جرح عمدی به سه نفر از پرسنل سفارت که از اتباع جمهوری آذربایجان هستند، از دیگر اتهامات متهم پرونده است.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، متهم و وکیل وی دفاعیات خود را مطرح کردند.

در پایان، با اعلام قاضی، ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد و رئیس دادگاه تاکید کرد که حکم در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

ساعت هشت صبح جمعه هفت بهمن‌ ۱۴۰۱، یک دستگاه خودروی پراید با توقف مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و پس از بکارگیری سلاح به ساختمان سفارت وارد شد و پس از حمله این فرد به سفارت یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۱۸ مهر سال جاری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان گفت: پرونده این شخص مهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان که منجر به قتل عمدی کارمند این سفارتخانه شد، به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است و در اجرای مقررات آیین دادرسی کیفری، پرونده در مرحله تشریفات رسیدگی است و هنوز دادگاهی تشکیل نشده است که رأی آن صادر شده باشد.

چهارم دی نیز علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران از رفع نواقص و موانع شکلی پرونده حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و تعیین وقت رسیدگی برای این پرونده در ماه بهمن خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.