دادستان کل کشور بر بی‌طرفی انتخاباتی تاکید کرد و گفت: دادستان‌ها و کارکنان دادسراها نباید اقدامات و حضورشان در امور انتخابات به نحوی باشد که به بی‌طرفی انتخاباتی خدشه وارد شود.

تاکید دادستان کل کشور بر بی‌طرفی انتخاباتی/بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چراغ راه جامعه است

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد روز شنبه در شورای معاونان دادستانی کل که به صورت ارتباط تصویری برخط با دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور با موضوع انتخابات برگزار شد، بر تشکیل منظم و مستمر جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تاکید کرد و افزود: این ستاد راهبری بسیار خوبی در پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی دارد و در سطح استان و شهرستان‌ها در رفع موانع و مشکلات بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: موضوع مهمی که همه دادستان‌ها و همکاران در دادسراها باید مراقبت کنند عدم حضور در جلسات و مراسمی است که شائبه جانبداری دارد زیرا ما مامور به اجرای قانون بوده و نباید اقدامات و حضور ما به نحوی باشد که به بی‌طرفی انتخاباتی خدشه وارد شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه لازم است ضمن رعایت این مسئله، بر بی‌طرفی نهادها و دستگاه‌های مختلف هم نظارت داشته باشیم، تصریح داشت:‌ رعایت و مراقبت از شأن دستگاه قضایی و خدشه وارد نشدن به جایگاه آن در دوران انتخابات بسیار حساس و مهم است.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی‌ چراغ راه کشور است

موحدی آزاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، آن را چراغ راه جامعه و نسل آینده کشور دانست و گفت: در این بیانیه به خوبی ماهیت انقلاب اسلامی، دستاوردها، چالش‌های پیش رو و راه‌های عبور از آنها تبیین و تشریح گردیده است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: لازم است خطباء، معلمان، اساتید دانشگاه و دیگر صاحبان تریبون ابعاد این بیانیه را برای همه اقشار جامعه بازگو و تبیین کنند. به واقع جهاد تبیین فتوا و حکم ولی امر مسلمین است و پرداختن به آن وظیفه همه مکلفین به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات و مقابله با فتنه‌های داخلی و حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌داند.

دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

دادستان کل کشور بر مطالعه، تبلیغ و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: در آستانه ایام الله دهه فجر هستیم و یکی از تکالیف جدی همه ما جهاد تبیین و تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛از این رو مناسب است که همه مسئولان از فرصت پیش‌رو به نحو خوبی بهره گرفته و موفقیت‌ها و پیشرفت‌های متعدد انقلاب اسلامی را در بخش‌های مختلف برای عموم مردم بازگو کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.