مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، از افزایش ابتلا به سرطان به دنبال رشد جمعیت سالمندی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان چه برنامه ای دارد؟

کوروش اعتماد، در همایش علمی کشوری برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان و روده بزرگ، گفت: موضوع پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان جزو اولویت‌های کاری مراقبین سلامت است.

وی با اشاره به اینکه سرطان یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در کشور است، اظهار داشت: پیشگیری از سرطان می‌تواند از طریق ترویج سبک زندگی سالم، غربالگری و آموزش انجام شود. همچنین تشخیص زودهنگام سرطان نیز می‌تواند به افزایش شانس بقا و بهبودی بیماران کمک کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در ادامه به تشریح برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پرداخت و تصریح کرد: این برنامه با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور تدوین شده است. این برنامه شامل اقداماتی نظیر غربالگری سرطان پستان و روده بزرگ، آموزش به جامعه و ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی می‌باشد.

اعتماد به موضوع سالمندی کشور اشاره کرد و گفت: با بالا رفتن سن و سالمندی، احتمال ابتلا به سرطان نیز افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع در سال‌های آتی افزایش سرطان را در بر خواهد داشت.

وی خطاب به مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان برنامه‌های مدون و بررسی و رصد لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.