۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 960773

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی نفوذ یک سامانه بارشی، بارش برف خفیف و پراکنده از امشب برخی نقاط استان را فرا می‌گیرد.

همدان برفی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن باقری شکیب اظهار کرد: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی امروز و فردا آسمان استان ابری است و در ساعات بعدازظهر امروز و امشب افزایش ابر و احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده برف در برخی نقاط استان به خصوص در مناطق شمالی و کوهستانی استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه تا عصر جمعه بارش برف در بیشتر مناطق استان همدان پیش بینی می شود و برهمین اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان همدان صادر شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: با فعالیت سامانه بارشی سرد طی ساعاتی از بعداز ظهر پنجشنبه تا جمعه شب، بارش برف و گاهی وزش باد شدید و کولاک به ویژه در گردنه های استان پیش بینی می شود.

باقری شکیب افزود: به دلیل بارش برف، آبگرفتگی و لغزندگی معابر و اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه های استان وجود دارد و از صبح شنبه و تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس دما و یخبندان در سطح معابر استان احتمال می رود.

وی یادآور شد: بیشینه هوای استان در شبانه روز گذشته در اسدآباد با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما نیز در کرفس و درگزین هفت درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

زاهدی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت پنج درجه سانتیگراد بالای صفر و ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.