مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: دوره‌های آموزشی برای رانندگان پرخطر با هدف کاهش تصادفات در شهر مشهد برگزار میشود .

برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان پرخطر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، علی سمیعی اظهار کرد: برخی از رانندگان وسایل نقلیه بدون در نظر گرفتن عواقب ناگوار بی احتیاطی و توجه نکردن به قانون اقدام به تخلفات حادثه سازی مانند سرعت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکات نمایشی و سبقت غیر مجاز  می‌کنند؛ که در بسیاری از موارد خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد افزود: با توجه به اهمیت آموزش و ارتقای نظم و امنیت اجتماعی و ایمنی معابر، اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان با رویکرد نهادینه سازی فرهنگ صحیح ترافیک و کاهش حوادث، دوره‌های توجیهی – آموزشی رانندگان پر خطر با همکاری پلیس راهور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی در بوستان ترافیک برگزار می شود.

وی گفت: در این دوره‌های آموزشی ضمن بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین یادآوری عواقب خطرناک تخلفات یاد شده به رانندگان پر خطر، فیلم‌ها و تصاویر تصادفات شدیدی که در نتیجه بی احتیاطی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی به وقوع پیوسته است؛ برای این افراد به نمایش گذاشته می‌شود.

سمیعی افزود: از فصل تابستان تا کنون ۲۱ دوره آموزشی برای بیش از ۴۰۰۰ راننده متخلف برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.