شهردار یاسوج گفت: کارخانه بازیافت زباله از همان ابتدا محکوم به شکست بود.

آهن پاره‌ای به‌نام کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج

به گزارش قدس آنلاین، آیین کلنگ‌زنی احداث کارخانه بازیافت زباله و ساماندهی سایت دفن پسماند شهر یاسوج در هجدهمین روز از اسفند سال ۹۷ در یک روز برفی با حضور معاون پارلمانی دولت قبل و مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در سایت دو پشته دشت‌روم برگزار شد.

فاز اول این پروژه مهم و حیاتی مرکز کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت تفکیک روزانه ۴۰۰ تن زباله هفتم شهریور ماه سال گذشته با حضور وزیر کشور و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، شهردار سابق یاسوج در آن روز اعلام کرد که در صورت تامین اعتبار ظرف ۶ ماه آینده فاز دوم این کارخانه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید،اما تنها دو ماه از افتتاح آن گذشته بود که تعطیل شد.

بعد از تعطیلی نستهن مقدم شهردار سابق یاسوج کارخانه بازیافت شهر یاسوج را استخوان لای زخم دانست و با بیان اینکه باید سریع تر مشکلات آن رفع و راه اندازی و فعال شود، گفت: مشکل کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج  آب و برق است که باید حل شود.

فرزاد بابکان پور، مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه فاز اول کارخانه بازیافت زباله تعطیل و بلاتکلیف مانده خواستار تعیین تکلیف این پروژه شد.

مدیران در جلسات متعدد برای این کارخانه، مواردی مصوبات کردند که از جمله آن به تعیین تکلیف چاه آب کارخانه بازیافت دو پشته دشت‌روم اقدام و شهرداری یاسوج نسبت به تجهیز چاه اقدام کند، همچنین شهرداری یاسوج نسبت به تجهیز چاه حفره شده آب منطقه ای در منطقه اولادعلی مؤمن با هماهنگی آب منطقه‌ای اقدام کند به طوری که ۸۰ درصد آب استخراجی در اختیار کشاورزان و ۲۰ درصد در اختیار شهرداری و کارخانه بازیافت قرار گیرد.

اما کیوان آشنا شهردار یاسوج در همین خصوص گفت: پروژه کارخانه بازیافت زباله یاسوج از همان ابتدا محکوم به شکست بود چرا که قرار بود ۵۰_ ۵۰ با همکاری شهرداری و دولت احداث شود اما اینگونه نشد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار تمایلی به ادامه کار ندارد، افزود: کارخانه دو ماه پس از افتتاح تعطیل شد.

آشنا از لغو قرار داد میان شهرداری یاسوج و پیمانکار خبر داد و گفت: از نظر من این کارخانه آهن پاره است و هیچ سودی برای استان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای این کارخانه مناقصه برگزار کردیم اما چون فرد متقاضی یک نفر بود مناقصه لغو شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.