سخنگوی ساززمان غذا و دارو گفت: بیمه سلامت تفاوت قیمت در فروش شیرخشک را تا ۱۰ دی به داروخانه‌ها پرداخت کرده است و این پرداختی باید ماه به ماه انجام شود.

چالش‌های سه ماهه اخیر در زمینه تامین شیرخشک/ تمامی برندها در داروخانه‌ها موجود است

سجاد اسماعیلی در رابطه با وضعیت شیرخشک در کشوراظهار کرد: حدود۴۵ روز است که چالش‌های سه ماهه اخیر در زمینه تامین، توزیع و عرضه شیرخشک رفع شده و تمامی برندها در داروخانه‌ها موجود است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان دیگرمشکلات ارزی نداشته، تولید افزایش و به صورت پایدار شیر خشک مورد نیاز کشور از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

سخنگوی سازمان غذاودارو با بیان اینکه حدود ۹۹.۵ درصد بازار شیرخشک از سوی تولید داخل تامین می‌شود افزود: در ماه‌های اخیر توزیع بی‌نظیری داشته‌ایم در آبان هشت میلیون و ۷۰۰ هزار، در آذر ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی و در دی تقریباً ۱۰ میلیون قوطی شیرخشک توزیع کرده‌ایم این درحالیست که در سال گذشته با وجود پایداری شرایط شیرخشک در کشور، ماهانه حدود ۵ میلیون قوطی شیر خشک معمولی توزیع می‌کردیم.

اسماعیلی در رابطه با ارائه شیرخشک با کد ملی کودک گفت: طبق ماده هفت قانون برنامه احکام توسعه باید تمامی کالاهای سلامت محور مانند دارو، شیرخشک و مکمل رهگیری و استعلام انجام شود. تا جایی که در توان باشد زیرساخت‌ها را ارتقا و توسعه می‌دهیم و کالاهای مختلف را مشمول استعلام می‌کنیم.

سخنگوی سازمان غذاودارو تصریح کرد: شیرخشک رگولار از دو ماه پیش وارد جریان استعلام شده و استعلام توسط یوای دی با کد ملی کودک الزامی شد. در طرح اصلاح سیاست‌های ارزی هم با استعلامی که با همکاری معاونت بهداشت و ستاد ملی جمعیت گرفتیم، ماهانه مصرف شیرخشک‌های معمولی متوسط بین ۶ تا ۷ قوطی بود که در اصلاح سیاست‌های ارزی ماهیانه ۱۰ قوطی به ازای هر کد ملی با قیمت قبل و ماهیانه ۱۰ قوطی با قیمت جدید و غیر یارانه‌ای در نظر گرفته شد.

اسماعیلی ادامه داد: اگر زمانی که کودک در تعطیلات متولد شود و کد ملی نداشته باشد، پدر و مادر با کد ملی خودشان می‌توانند یک قوطی شیر خشک دریافت کنند تا کد ملی فرزند صادر شود.

وی گفت: اگر در زمینه توزیع داروخانه‌ای تخلف کند و ده عدد شیرخشک را در ماه به قیمت قبل به خانواده‌ها ندهد، مردم عزیر این تخلف را به معاونت‌های غذا و داروی استان، حوزه بازرسی سازمان وسامانه ۱۹۰ اعلام کنند. اگر پس از استعلام تخلف داروخانه اثبات شود به سراغ داروخانه رفته و برخورد متناسب انجام می‌شود. البته قابل ذکر است که در کمتر از ۸ درصد داروخانه‌ها در این موارد تخلف داشتند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد: بیمه سلامت تفاوت قیمت در فروش شیرخشک را تا ۱۰ دی به داروخانه‌ها پرداخت کرده است و این پرداختی باید ماه به ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.