مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: اولین کانون اهدای خون رسانه کشور در مجتمع مطبوعاتی اصفهان با حضور تعدای از فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای استان افتتاح شد.

افتتاح اولین کانون اهدای خون رسانه کشور در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، کیان دهراب‌پور، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاح اولین کانون اهدای خون رسانه کشور در اصفهان اظهار کرد: امروز شاهد یک ایده جدید، افتتاح اولین کانون اهدای خون رسانه در کشور هستیم که افتخاری برای رسانه و مطبوعات استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کانون تعامل بهتر، بیشتر و سازماندهی شده با مطبوعات کشوری و استانی برای استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در فرهنگ اهدای خون سالم است، گفت: اهدای خون یک بحث پر اهمیت و مهم است، خون ماده‌ای است که ارائه حیات همه انسان‌ها وابسته به آن است و در نبود او ادامه حیات غیرممکن است.

 دهراب‌پور عنوان کرد: بعضی از بیماری‌ها کمبود خون را با مشکل روبرو می‌کند، تنها راهی که وجود دارد تا بیماران مرتبط با خون و فرآورده خونی مشکل‌شان حل شود، خون انسان‌های دیگر است.

بیماران تالاسمی حیات‌شان از فرآورده‌های خونی است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۸۶۵ نفر بیمار تالاسمی ماژور داریم که هر دو الی سه هفته یکبار ادامه حیات‌شان از این فرآورده‌های خونی است.

وی ادامه داد: تعداد بیماران تالاسمی استان ۱۵۰۰ نفر است که ۸۶۵ نفر آنها مرتب نیازمند دریافت خون هستند و ادامه حیات آنها وابسته به اداره کل انتقال خون است و اداره کل هم وابسته به مردم است.

دهراب‌پور اضافه کرد: حدود ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی و بیش از سه هزار بیمار خاص دیالیزی و مرتبط داریم که از طریق دریافت خون ادامه حیات پیدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان یک قطب پزشکی و سلامت در کشور است، افزود: ۶۲ مرکز درمانی در  استان گویای اهمیت حوزه سلامت در استان اصفهان است، بیش از ۳۰ درصد فرآورده‌های خونی در  استان اصفهان را در بیمارستان امید استفاده می‌کنیم.

از هر خون اهدایی حداقل ۳ فرآورده گرفته می‌شود

وی مطرح کرد: در اداره کل انتقال خون ۱۱ مرکز موجود است و روزانه پذیرای اهداکنندگان خون هستیم که از هر خون اهدایی حداقل ۳ فرآورده گرفته می‌شود و به تناسب بیماری و همچنین روزانه بیش از ۸۰۰ فرآورده خونی در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهیم.

 دهراب‌پور با بیان اینکه دچار کمبود خون از جانب جوانان شدیم و این موضوع باید بررسی شود، گفت: هر سالی که به جلو می‌رویم رده سنی اهدا کندگان به ۳۵ الی ۴۰ سال رسیده است و رده سنی ۲۰ تا ۲۵ به ۶ درصد رسیده است و این نشان دهنده این است که رویکرد جوانان به اهدای خون ضعیف شده است و رسانه‌ها باید جوانان را تشویق به این امر کنند و اهدای خون در بین جوانان باید نهادینه شود.

در شاخص اهدای خون زنان نسبت به میانگین کشوری بسیار عقب هستیم

 مدیرکل اداره اهدای خون استان اصفهان درخصوص اهدای خون بانوان گفت: در شاخص اهدای خون زنان نسبت به میانگین کشوری بسیار عقب هستیم و رسانه‌ها باید فرهنگ‌ساز اهدای خون در حوزه بانوان استان اصفهان هم باشند.

وی عنوان کرد: بانوان ۴ ماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند، حداقل ۵۰ درصد فرآورده‌های خونی در بین زنان است به خصوص در بخش‌های زنان و زایمان،در قسمت مامایی که بیش ترین خون‌ریزی‌ها در این قسمت اتفاق می‌افتد.

دفتر این کانون با حضور تعدای از فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای استان اصفهان در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.