صدها صهیونیست شامگاه شنبه در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی تظاهرات کرده و خواهان تسریع در انعقاد توافقی درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی شدند.

تظاهرات در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی علیه سیاست‌های نتانیاهو

به گزارش قدس آنلاین، تظاهرکنندگان با برگزاری تظاهرات در شهرهای تل‌آویو، حیفا و رحوبوت خواهان برکناری کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بازگرداندن اسرای صهیونیستی شدند.

آنها همچنین در مقابل منزل نتانیاهو تظاهرات کرده و خواهان برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

این در حالی است که کمی پیش تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از کابینه گزارش کرد همچنان دستیابی به توافقی با حماس درباره اسرا بعید است.

کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد هنوز هیچ پاسخ رسمی درباره موضع حماس پیرامون پیشنهاد پاریس درخصوص آتش بس و تبادل اسرا دریافت نکرده است.

همچنین تعدادی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه امروز با کلیات توافق احتمالی با جنبش حماس مخالفت کردند. کلیاتی که در نشست پاریس مطرح شد و طبق آن قرار است ۱۴۲ روز آتش‌بس برقرار شود.

در مرحله اول این آتش‌بس در طول ۴۲ روز ۳۵ اسیر صهیونیست آزاد خواهند شد. این مساله بر اساس معادله یک روز آتش بس در ازای آزادی هر اسیر صهیونیست و هفت روز برای تفاهم و مذاکرات درباره سری بعدی است. بعد از این مرحله ۱۰۰ اسیر صهیونیست باقی می‌ماند که آزادی احتمالی آن‌ها در ازای ۱۰۰ روز آتش بس خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.