رییس اداره جهاد کشاورزی ساوه گفت: دهه فجر امسال با بهره برداری از ۱۶ طرح عمرانی اقتصادی و زیربنایی در این شهرستان ۳۲۳ فرصت شغلی ایجاد و به تثبیت رسید.

۳۲۳ فرصت شغلی در بخش کشاورزی ساوه ایجاد و تثبیت شد 

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا طهماسبی  اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶ طرح زیربنایی (عمرانی) و اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان ساوه با سرمایه گذاری سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری شد که با اجرای آنها ۲۰۵ فرصت شغلی ایجاد و موقعیت شغلی ۱۱۸ نفر نیز به تثبیت رسید و ۲ هزار و ۴۰۳ خانواده نیز از خدمات این طرح ها بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: طرحهای زیربنایی اجرا شده شامل پنج پروژه احداث کانال بتنی آبیاری به طول سه هزار و ۹۲۵ متر در پنج روستای شهرستان، سه پروژه احیاء و مرمت قنوات و یک پروژه لوله گذاری در سه روستای دیگر بود که برای اجرای انها ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

طهماسبی افزود: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز ۲ طرح اجرا شده و به بهره برداری رسید که شامل یک شرکت تولیدی مکملهای خوراک دام و طیور و یک شرکت تولید روغن حیوانی است.

وی یادآور شد: تولید کننده مکملهای خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید ۳۱ هزار و ۸۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸ نفر در شهرک صنعتی احمد آباد ساوه احداث شده که نیاز تولید کنندگان خوراک دام و طیور و نهایتا دامداران و مرغداران منطقه را تامین می کند.

رییس اداره جهاد کشاورزی ساوه یادآور شد: شرکت تولید کننده روغن حیوانی نیز در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و سرمایه گذاری به میزان سه هزار میلیارد ریال با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در روز و اشتغال ۱۲۰ نفر در سه شیفت بخشی از نیاز روغن خوراکی کشور را مرتفع می کند. وی گفت: همچنین امسال پنج طرح واحد تولیدی شامل یک واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه و چهار واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۰۵ هزار قطعه با سرمایه گذاری ۵۳۰ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگشت.

دهه فجر امسال ۲۰۰ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۶۶ طرح عمرانی- خدماتی و ۳۴ پروژه اقتصادی است.

ارزش و اعتبارات مصروف این پروژه‌ها ۵۸ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال است و پروژه‌های دهه‌ی مبارک فجر در ساوه برای ۲ هزار و ۴۷۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یک‌هزار و ۷۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی مهم در سطح استان مرکزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد، یک هزار و ۵۲۳ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۱۹۰ طرح‌ نیز آغاز خواهد شد.

با افتتاح طرح‌های یاد شده، شش هزار و ۳۸۵ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در حوزه عمرانی و ۲ هزار ۸۹۰ اشتغال در حوزه اقتصادی ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.