کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:سامانه جدید بارشی با افزایش پوشش ابرها از اواخر وقت امروز /یکشنبه/ وارد استان می‌شود.

سامانه بارشی جدید وارد زنجان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین سلطانی  افزود: در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارندگی های سامانه جدید در استان خفیف و پراکنده خواهد بود، یادآور شد: فعالیت این سامانه، همچنین وزش باد نسبتا شدید را موجب خواهد شد و این شرایط تا روز سه شنبه هفته جاری تداوم می یابد.

سلطانی اظهار داشت:‌ با وجود قابل ملاحظه نبودن میزان بارشهای این سامانه،‌ وزش باد نسبتا شدید موجب کولاک به خصوص در نواحی کوهستانی و گردنه های استان خواهد شد.

وی با اشاره به سرمای حاکم بر همه مناطق استان، گفت:‌ در شبانه روز گذشته روستای خیرآباد زنجان دمای ۱۳ درجه زیر صفر و عنوان سردترین منطقه استان را ثبت کرد.

سلطانی با بیان اینکه طی روزهای آینده دمای هوا به تدریج روند افزایشی نسبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون دمای هوای شهر زنجان ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی ۶ و چهار درجه، ابهر منفی سه و سه درجه، خرمدره منفی چهار و سه درجه، آببر سه و ۱۲ درجه، قیدار منفی ۹ و پنج، سلطانیه منفی ۱۱ و سه درجه و ماهنشان منفی پنج و هفت درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.