طراح گریم فیلم سینمایی «آبی روشن» از تولید سازمان اوج در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر معتقد است نقش‌های سخت و پرچالش از نظر گریم غالبا به بازیگرانی سپرده می‌شود که شناخت درستی از اهمیت گریم و نسبت به تغییر چهره‌شان انعطاف دارند.

انعطاف بازیگر نسبت به تغییر چهره‌اش نشان از درک اهمیت گریم دارد

به گزاش قدس آنلاین، کامران خلج طراح گریم فیلم سینمایی «آبی روشن» درباره این اثر سینمایی و طراحی گریم کاراکترها در آن بیان کرد: در صحبتی که با آقای خواجه پاشا در ابتدا داشتیم، قرار بود در فضای رئال کار کنیم. کاراکتر اول داستان یونس را ابتدا بدون ریش و بعد با ریش تست زدیم و دومی انتخاب شد. همچنین مهران غفوریان باید سن بیشتری می‌گرفت و موهای خودش تیره است و ما آن را سفیدتر کردیم تا سن او بالاتر برود. 

وی افزود: در ارتباط با بقیه بازیگران نیز سعی کردیم چهره‌های واقعی خود را حفظ کنند و خیلی رئال کار را انجام بدهیم. تنها نقش میرزا با بازی کاظم هژیرآزاد باید محاسن و ریش داشته باشد و تصمیم بر این شد ریشی برای او استفاده شود. 

وی درباره چهره‌پردازی نقش ستاره با بازی سارا حاتمی بیان کرد: در ارتباط با نقش ستاره رنگ موهای بازیگر را تغییر دادیم تا کمی سن او بالاتر به نظر برسد. اساسا در فصای رئال شاید بتوان در خط و خطوط چشم تغییراتی داد اما باید مراقب بود که گریم لو نرود. 

خلج درباره تاثیر تکنولوژی‌های جدید و هوش مصنوعی بر عرصه گریم عنوان کرد: دنیا دارد به سمت استفاده گسترده از هوش مصنوعی می‌رود، فیلم‌های سینمایی نیز در ویژوال به سمت هوش مصنوعی رفته اند. ما چون تکنیک آن را کاملا نداریم باید از گریم و شیوه‌های سنتی و قدیمی برای نزدیک کردن بازیگر به نقش استفاده کنیم. 

این طراح چهره‌پرداز درباره میزان انعطاف بازیگران در تغییر چهره‌های واقعی شان گفت: بعضی از بازیگران جایگاه گریم را می‌شناسند و اجازه می‌دهند شما هر کاری را برای رسیدن به نقش در چهره‌شان انجام بدهید اما بعضی به رئال بودن خودشان تاکید می‌کنند. به هر حال بازیگران هریک بیوگرافی و شناسنامه دارند و در پروژه‌های سنگین تر به لحاظ چهره‌پردازی معمولا سازندگان به سراغ بازیگری می‌روند که راحت بتوان با او تعامل کرد و نقش‌هایی که نیاز به اضافه شدن قطعاتی بر چهره دارد بر اساس شناخت قبلی به بازیگری سپرده می‌شود که اهل تعامل باشد.

وی درباره خروجی کار در فیلم «آبی روشن»توضیح داد: به نظرم این فیلم داستان خوبی دارد و خب بخش عمده‌ای از کیفیت کار به تصمیم کارگردان در دکوپاژها و انتخاب‌هایش بستگی دارد.

خلج در پاسخ به اینکه آیا کارهای سخت و پرچالش برای طراحان گریم اولویت دارد یا آثاری با فضای رئال عنوان کرد: این اولویت بستگی به توانایی هر طراحی دارد برخی از گریمورها توانایی برخی طراحی ها را ندارند مثل گریم‌هایی که به قطعه گذاشتن نیاز دارد. در این شرایط آن‌ها معمولا با یک تیم همکاری می‌کنند. همچنین انتخاب یک کار برای من خیلی بستگی به اعتبار کارگردان و اعتماد به او بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.