معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان رایزنی‌های خود در سئول، نسبت به تشدید وخامت اوضاع در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرده و به ادامه همکاری مسکو با مقامات پیونگ یانگ به منظور تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

ابراز نگرانی روسیه نسبت به تشدید تنش در شبه جزیره کره

به گزارش قدس آنلاین، آندری رودینکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات خود در پایتخت کره جنوبی نسبت به افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرد.

طبق اطلاعات منتشره امروز در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه، این دیپلمات بلندپایه به صراحت به این واقعیت اشاره کرد که منبع اصلی تنش کنونی، سیاست تحریک‌آمیز غیرمسئولانه واشنگتن است که برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی خود، تلاش می‌کند متحدان منطقه‌ای را به اجرای برنامه‌های تهاجمی خود تشویق کند که می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی، از جمله در حوزه نظامی داشته باشد. 

رودینکو همچنین تاکید کرد که خودداری آمریکا و متحدانش در منطقه از فعالیت‌های خطرناک نظامی و جستجوی راه حل‌های دیپلماتیک برای مشکلات منطقه به کاهش تنش ها کمک خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که طرف روسی قصد دارد به همکاری با کره شمالی در چارچوب قوانین بین المللی به منظور تقویت صلح و ثبات در شبه جزیره کره ادامه دهد.

آندری رودینکو در سئول با چونگ بیونگ وون، معاون وزیر خارجه جمهوری کره در امور سیاسی؛ کیم گون، نماینده ویژه وزارت خارجه در امور صلح و امنیت در شبه جزیره کره و کیم هونگ کیون، معاون اول وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.  مقامات دیپلماتیک دو کشور در خصوص برخی موضوعات مهم بین المللی، از جمله روند اوضاع در اوکراین، و همچنین مسائل مربوط به روابط دوجانبه مسکو و سئول تبادل نظر کردند.

در رابطه با وضعیت اوکراین، طرف کره جنوبی  موضع گیری سختگیرانه خود در قبال همکاری نظامی با روسیه و کره شمالی را مورد تاکید قرار داد. طبق اطلاعات وزارت خارجه کره جنوبی، این کشور همچنین از روسیه خواست تا مسئولانه رفتار کرده و برای تضمین حقوق و منافع مشروع شهروندان کره جنوبی در روسیه همکاری بیشتری داشته باشد. 

روز گذشته، گئورگی زینوویف، سفیر روسیه در سئول که در اعتراض به سخنان ماریا زاخارووا به وزارت امور خارجه کره جنوبی احضار شده بود، یادآور شد که موضع گیری مقامات سئول در خصوص روند اوضاع در اوکراین غیرقابل قبول و مخرب است.

روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که رئیس جمهور کره، یون سوک یول، باید به این واقعیت توجه کند که کره شمالی احتمال حمله هسته‌ای پیشگیرانه را برای مقابله با برنامه‌های تهاجمی سئول و متحدانش علیه پیونگ یانگ قانونی کرده است.

در اواخر ماه ژانویه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز  هشدار داد که ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در حال تشکیل یک بلوک نظامی به منظور حمله به کره شمالی هستند و لفاظی‌ها در شبه جزیره کره بسیار تهاجمی و خطرناک شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.