سئول در حالی که یک دیپلمات ارشد روس برای گفت وگو در مورد امنیت منطقه در کره جنوبی به سر می‌برد از مسکو خواسته است در مورد کره شمالی مسئولانه‌ عمل کند.

درخواست‌ سئول از مسکو برای رفتار مسئولانه‌ در قبال کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه در منطقه آسیا و اقیانوسیه با چانگ بیونگ وون معاون وزیر خارجه دیدار و در مورد جنگ اوکراین و روابط دوجانبه صحبت کرد.

بنا به گزارش یونهاپ، چانگ در این دیدار «موضع سرسختانه» کره جنوبی را در مورد همکاری نظامی فزاینده روسیه با کره شمالی ابراز کرد و «رفتار مسئولانه» مسکو را خواستار شد.

وی سپس همکاری روسیه برای جلوگیری از هرگونه نقض حقوق قانونی شرکت‌ها و شهروندان کره جنوبی در روسیه را خواستار شد.

رودنکو در جریان سفر خود با کیم هونگ کیون معاون اول وزیر خارجه و کیم گان، نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی نیز گفت وگو کرد.

کیم از مسکو خواست به تعهدات خود در قبال قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله توقف فوری روابط نظامی با پیونگ یانگ که امنیت شبه جزیره کره و اروپا را تهدید می‌کند، عمل کند.

سفر رودنکو در بحبوحه شکاف سیاسی بین کره جنوبی و روسیه انجام می‌شود؛ زیرا دو طرف بر سر اظهارات اخیر یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در مورد کره شمالی اختلاف نظر دارند.

روز چهارشنبه، یون گفت در شمال یک «گروه غیرمنطقی» تشکیل شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در تفسیری که روز بعد منتشر شد، از اظهارات یون به دلیل «سوگیری آشکار» انتقاد کرد.

در پاسخ، وزارت خارجه کره گئورگی زینوویف سفیر روسیه در کره جنوبی را احضار کرد تا نسبت به اظهارات سخنگوی این کشور مراتب اعتراض خود را اعلام کند.

دیدار رودنکو از کره جنوبی ابتدا قرار بود شهریورماه انجام شود اما در آخرین لحظه به تعویق افتاد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.