رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان مقیم در این مرکز از ابتدای امسال تا کنون موفق به کسب درآمد۳۰۰ میلیارد ریالی شده‌اند.

شرکت‌های فناور کشاورزی خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرده‌اند

به گزارش قدس خراسان، مسعود نجف نجفی روز دوشنبه در نشست مشترک با نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان و فناور حوزه کشاورزی و دامداری خراسان رضوی اظهار کرد: این میزان درآمد را شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی استان خراسان رضوی به عنوان نخستین دهکده در نوع خود در کشور کسب کرده‌اند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به ایجاد نخستین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در سال ۱۴۰۱ پس از مدت کوتاهی از گرشت نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به خراسان رضوی اضافه کرد: از زمان تاسیس این دهکده تاکنون ۷۵ شرکت فناور و دانش بنیان در آن مستقر شده‌اند و به تولید محصولات فناورانه مشغول هستند.

وی گفت: امسال ۳۹ ایده متقاضی برای ورود به دهکده دریافت شده است که نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش دارد.

نجفی شمار شرکت‌های تازه وارد به دهکده را امسال با ۱۲ درصد افزایش نسبت به پارسال ۲۸ شرکت اعلام کرد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و رویدادهای تخصصی نیز امسال ۴۳ درصد افزایش را تجربه کرده است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد: از اول امسال تا کنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است که نسبت به پارسال رشد ۳۸درصدی دارد.

وی مهمترین چالش شرکت‌های دانش بنیان و فناور را صدور مجوز از سوی دستگاه‌های متولی دانست و افزود: به دلیل ماهیت نوآور فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت‌های فناور برای دستگاه‌های نظارتی و متولی، صدور مجوز و همخوان کردن فعالیت‌ها با قوانین موجود مشکل ساز شده است.

نجفی افزود: فروش محصولات و تجاری سازی محصولات این شرکت‌ها نیز با چالش و مشکل مواجه است و به همین دلیل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با هدف معرفی و آشنایی عمومی با محصولات این شرکت‌ها در دستور کار است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه "کاروان راهیان پیشرفت کشاورزی دانش بنیان" همزمان با دهه فجر در محل مرکز تحقیقات کشاورزی استان ادامه داد: این نمایشگاه با هدف معرفی فعالیت و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور زیر پوشش برگزار شده است تا از این طریق بتوان ضمن طرح مشکلات و نیازمندی‌های این شرکت‌ها، گامی در جهت بازاریابی محصولات این شرکت‌ها برداشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.