به کوشش بنیاد فردوسی و خانه کتاب و ادبیات ایران، مراسم رونمایی کتاب «شاهنامک» چاپ شده از سوی نشر پازینه با پژوهش و نگارش یاسر موحدفرد، به میزبانی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

رونمایی کتاب «شاهنامک» به میزبانی باغ کتاب

به گزارش قدس آنلاین، آیین رونمایی کتاب «شاهنامک» همراه با کارگاه آموزشی شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌نگاری با حضور مدرسان برجسته کشوری، یاسر موحدفرد، نرگس صافی، حسن طزری و عباس بهمنش برگزار خواهد شد و امیرعلی عطاءاللهی، محمدحسین رسولی، هلینا باطنی و حسنا رسولی، کودکان و نوجوانان برگزیده دوره‌های هنرهای شاهنامه‌ای نیز به اجرای نقالی و شاهنامه‌خوانی برگرفته از کتاب «شاهنامک» خواهند پرداخت.

آیین رونمایی کتاب «شاهنامک» پنج‌شنبه (۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲) ساعت ۱۳ تا ۱۴ به میزبانی باغ کتاب به نشانی تهران، بزرگراه حقانی، بلوار کتابخانه ملی، روبه‌روی کتابخانه ملی، درب اصلی باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد که حضور در این ویژه‌برنامه برای همه دوست‌داران فرهنگ و هنر ایران آزاد است.

گفتنی است، پس از سه سال تلاش شبانه‌روزی هنرمندان و هنرجویان برجسته ایران، بخش‌های برگزیده دیباچه شاهنامه و داستان‌های دوره پیشدادی در کتابی با نام «شاهنامک»، همراه با تصویرگری به چاپ رسیده است.

کتاب «شاهنامک»، نخستین نسخه آموزشی و نمایشی است که بر پایه داستان‌های کوتاه با سرفصل‌های نوین و با متنی روان و گزینش نابی از شاهنامه فردوسی به گونه دو زبانه، ویژه کودکان و نوجوانان آماده‌سازی شده است.

کتاب «شاهنامک» بر پایه پژوهش‌های فردوسی‌شناسان هم‌روزگار و به کوشش بنیاد فردوسی و موسسه فردوسی توسی با ۴۰ تصویرگری طراحی شده است و برای آشنایی فرزندان ایران با منظومه باشکوه «شاهنامه فردوسی» و فرهنگ پارسی، گزینه‌ای بی‌نظیر و فاخر به شمار می‌آید.

پژوهشگر و نگارنده این اثر یاسر موحدفرد است و دیگر دست‌اندرکاران تهیه و تولید آن عبارت‌اند از: برگردان انگلیسی: هلن زیمرن، مشاور هنری و سرپرست کارگاه تصویرگری: نرگس صافی، مشاور نمایشی: عباس بهمنش و تصویرگری: ۴۰ اثر از هنرمندان هنرهای تجسمی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.