۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 963147

معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل به  ۷۰ و ۶۰ میلیون تومان، گفت: در راستای حمایت از جوانی جمعیت در ابتدای دولت سیزدهم ۸۰۵ باب خوابگاه متاهلی داشتیم که به یک‌ هزار باب افزایش یافته است.

افزایش واحدهای خوابگاهی متأهلین

حمید رئیسی افزود: ۲۵۲ هزار دانشجو در رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی در وزارت بهداشت تحصیل می کنند که از این تعداد ۴۲ هزار متاهل هستند که بر اساس اساسنامه صندوق، حمایت و کمک به آنها در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۷ نوع تسهیلات داریم که به دانشجویان ارایه می شود، اظهارداشت: عمده وام ها در حوزه تحصیلی است.

۲۳ ساختمان برای متاهلین

وی تصریح کرد: ۵۰۰ باب ساختمان خوابگاهی داریم که از این تعداد ۲۳ ساختمان متاهلی بوده که زوجین در حدود هزار واحد در آن زندگی می کنند.

معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۷۲ هزار تخت مجردی مختص وزارت بهداشت است،افزود:.‌ هم اکنون ۱۹ هزار تخت خوابگاه مجردی در دست ساخت داریم و اعتبارات این خوابگاه ها توسط تسهیلات بانک های عامل به میزان ۳ هزار و ۶۹۰ تومان پرداخت می شود، بیش از ۶۰۰ باب خوابگاه متاهلی نیز تا پایان دولت سیزدهم ساخته می‌شود.

وی گفت: نسبت به ترم اول سال گذشته پرداخت تسهیلات نیز از سوی صندوق ۵۰ درصد افزایش یافته است، همچنین ۹۷ درصد تسهیلات تحصیل نسبت به ترم اول رشد داشته و ۴۹ هزار دانشجو از این تسهیلات استفاده کردند. وام ازدواج نسبت به ترم گذشته ۴۷ درصد رشد داشته و میزان تسهیلات ازدواج ۲۵ میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: ۱۰ درصد پرداخت وام ضروری رشد داشته است و مقدار این تسهیلات ۳ تا ۵ میلیون است. پرداخت وام فرزندآوری ۱۹ درصد رشد داشته و مقدار تسهیلات فرزندآوری ۶ میلیون تومان است.

رییسی از برقراری بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان پزشکی و دستیاری تخصصی خبر داد و گفت: ۲۱۱ درصد در کمک های بلاعوض به دانشجویان رشد داشتیم .

وی افزود: ۶۳ درصد خوابگاه‌ها بالای ۲۰ سال و ۳۶ درصد بالای ۳۰ سال قدمت دارد، مجوز گرفتیم که آنها را نوسازی و تجهیزات آنها به روز شود.

معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت از برقراری بیمه تکمیلی دانشجویان متاهل خبر داد و گفت: این اقدام در جهت حمایت از جوانی جمعیت و درمان زوجین نابارور انجام شده و پنج هزار و ۷۰۰ تحت به ظرفیت خوابگاههای مجردی نیز اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۳۰۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات به دانشجویان علوم پزشکی پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.