۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 963188

یک استاد دانشگاه و مدرس تشریفات و رویدادها گفت: رفتار در کلیه رده‌های مدیریتی بسیار اهمیت دارد اما در آموزش و پرورش بسیار ناقص و غیر اصولی به آن پرداخته شده است.

جای خالی آموزش رفتار در مدارس

به گزارش قدس خراسان، در نشست مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی در مشهد که به همت خانه روابط عمومی ایران صبح امروز برگزار شد، امیر حسین اخلاقی پور با اشاره به مغفول ماندن بحث تشریفات به عنوان یکی از ارکان اصلی در روابط عمومی اظهار کرد: رفتارهایی که در تمام رده‌های مدیریتی مورد اهمیت قرار دارند، از جمله مباحثی هستند که در آموزش و پرورش بسیار ناقص و غیر اصولی به آن پرداخته شده و امروزه بحث اتیکت‌های رفتاری در مدارس و تمامی رشته‌های رفتاری، خالی است.

وی افزود: روانشناسان اثبات کرده اند که چگونه آموزش‌های دوره ابتدایی در ذهن ما نقش می‌بندد اما متأسفانه به اندازه کافی در مدارس از آن بهره نبرده‌ایم و بسیار مورد غفلت قرار گرفته است.

این مدرس تشریفات و رویدادها، بحث تجملات را از تشریفات مجزا دانست و در این باره گفت: در تجملات محدوده‌ای از اصول خاص فراهم آورده شده در حالی که تشریفات مسئله‌ای توسعه یافته‌تر است که بر پایه اصولی اخلاقی و رفتاری بنا شده است. تشریفات تک تک رفتارهایی است که به فرد شرف حضور می‌دهد و ما باید دانش خود را همراه با تغییر نگرش در جهت تغییر رفتار به کار بگیریم تا بتوانیم از دانش خود به صورت عملی بهره‌مند شویم.

در ادامه، محمدرضا باقری، مدیرعامل انجمن روابط عمومی ایران، برگزاری جلسات مشترک با روابط عمومی‌ها را بسیار مؤثر و قابل توجه دانست و اظهار کرد: این جلسات باعث برقراری پیوند و ارتباط صمیمانه میان مدیران و کارمندان حوزه روابط عمومی می‌شود و مداومت آن به روز شدن اطلاعات روابط عمومی‌ها را به دنبال دارد.

خبرنگار: افسانه پدارمی فر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.