معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱۰ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان ویژه کودکان ناشنوا و کم شنوا زیر چهار سال از ابتدای امسال تا کنون در مشهد انجام شده است.

۱۱۰ عمل کاشت حلزون شنوایی در مشهد انجام شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد محمد دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه با اشاره به این که عمل کاشت حلزون از سال ۱۳۸۷ در حال انجام است اما طرح ملی "کاشت حلزون شنوایی" به صورت رایگان به همت دولت سیزدهم از سال تابستان سال ۱۴۰۱ در کشور آغاز شده است اظهار کرد: از زمان شروع این طرح تا کنون بیش از ۴۰۰ عمل کاشت حلزون در مشهد انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انجام عمل‌های کاشت حلزون شنوایی نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است ادامه داد: در گذشته بیش از ۴۰۰ کودک بیمار دارای مشکل شنوایی در لیست انتظار کاشت حلزون بودند که با تغییر رویکرد صورت گرفته و اجرای این طرح ملی، این عدد به ۳۵ کودک بیمار دارای مشکل شنوایی رسیده است.

وی گفت: هزینه هر عمل پروتز کاشت حلزون حدود چهار میلیارد ریال است که با اجرای طرح ملی «کاشت حلزون شنوایی» این عمل رایگان انجام می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی افزود: پیاده‌سازی دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت مبنی بر تسهیل وتسریع در کاشت حلزون شنوایی کودکان از جمله برنامه‌های معاونت درمان این دانشگاه است که بیماران به صورت رایگان در بخش دولتی از آن بهره‌مند می‌شوند

وی با اشاره به این که بر اساس آخرین ویرایش منابع علمی در سال ۲۰۲۰ زمان طلایی کاشت حلزون شنوایی صفر تا ۱۸ ماهگی و این زمان در ایران صفر تا چهار سالگی است ادامه داد: کاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند لذا در راستای حمایت از بیمارانی که مشکل کم شنوایی شدید دارند عمل کاشت حلزون در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل کاشت حلزون در بیمارستان قائم (عج) مشهد انجام می شود و تا کنون این عمل برای کودکان بسیاری از استان گلستان و سیستان و بلوچستان هم در این بیمارستان انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون با تلاش شبانه‌روزی اعضای هیات علمی و پزشکان متخصص گروه گوش و حلق و بینی و مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استان خراسان رضوی در زمینه کاشت حلزون پیشرو بوده و جزو سه دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.