وزیر خارجه کشورمان در پیامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: توجه بر چندجانبه گرایی و اصلاح ساختار شورای امنیت و سازمان ملل یک ضرورت اساسی به شمار می‌رود.

امیرعبداللهیان: اصلاح ساختار شورای امنیت و سازمان ملل یک ضرورت اساسی به شمار می‌رود

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ادای احترام می‌کنم به روح بلند امام راحل عظیم الشان، امام خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران. بسیار خرسندم که در 45 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف هستیم. این دستاوردها در تمامی حوزه های فناوری، به گسترش و توسعه مرزهای دانش، علم، صنعت، حضور در فضا، پزشکی و مهندسی و سایر بخش‌های علوم انسانی، تجربی و فنی توجه دارد. 

وی افزود: ایران امروز در برخی از عرصه‌های علمی و فناوری جز پنج کشور برتر و اصلی جهان به شمار می‌رود. این چیزی است که در سایه توانمندی سازی زنان و جوانان به عنوان قشری مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمده است. در واقع توانمندی سازی زنان و جوانان سهم مهمی در دستاوردهای انقلاب ما در ایران داشته است. 

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور یک سرمایه بزرگ بشمار می‌آیند، گفت: هر جا نامی از ایران و ایرانی در جهان وجود دارد، پیشرفت، علم و گسترش مرزهای دانش را در آن محیط خارج از کشور شاهد بودیم.

وی افزود: ما به وجود ایرانیان در سراسر جهان افتخار می‌کنیم. همکاران من در سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های ایران در سراسر جهان به طور کامل برای ارایه همه گونه تسهیلات و خدمات به ایرانیان عزیز آمادگی کامل دارند. 

وزیر امور خارجه تصریح کرد: تمرکز برخی طرف‌ها بر تداوم یکجانبه گری ریشه در بسیاری از بحران‌ها، عدم قطعیت‌ها و عدم ارایه راه حل‌های سیاسی و گسترش دامنه جنگ و ناامنی‌ها در مناطق مختلف جهان دارد. امروز تحولات به ویژه در غزه در سایه نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل به خوبی نمایان ساخت که سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت در انجام وظایف خود ناکارآمد است. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه توجه بر چندجانبه گرایی و اصلاح ساختار شورای امنیت و سازمان ملل یک ضرورت اساسی به شمار می‌رود، گفت: ایران در سایه سیاست خارجی دولت آقای رییسی بر تعامل سازنده با همه کشورهایی جهان با اولویت نگاه به آسیا و همکاری نیرومند با همسایگان تمرکز دارد. در این رابطه به گرمی دست همه طرف‌ها و دوستان را در جهان می‌فشاریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.