وزیر آموزش و پرورش گفت: استراتژی دشمن این است که کمبودها را به جای داشته‌ها به ما نشان بدهد و این خلاف تمام جوامع است؛ این کار را می‌کنند که ناامید کنند زیرا سوخت حرکت انسان به سمت پیشرفت، امید است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛ برنامه‌ریزی برای جمعیت ۱.۸ درصدی دانش‌آموزان تیزهوش

رضامراد صحرایی امروز (۲۰ بهمن) در جمع دانش‌آموزان سمپادی در اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزان سمپادی در ماهشهر، اظهار کرد: در هر جامعه‌ای یک و نیم تا سه درصد کودکان و نوجوانان تیزهوش هستند و ما در ایران روی ۱.۸ درصد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: شهید حسن باقری نابغه‌ای از دانشگاه شریف بود و هنوز هم خیلی‌ها مبهوت این جوان غیرنظامی اما نابغه هستند. او می‌گفت ما باید جور دیگری بجنگیم. دشمن هم امکانات بیشتری دارد و هم دنیا پشت سرش ایستاده است. امروز در ایران پهپاد RQ۱۷۰ را پایین می‌آورند و خود آمریکا گیج است که چگونه چنین کاری ممکن است؛ زیرا طور دیگری جنگیدیم. بنابراین شما نیز باید طور دیگری به دنیای اطراف خود نگاه کنید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک زمانی در کشور برای تهیه سیم‌خاردار مشکل داشتیم اما شهید طهرانی مقدم کشور را به جایی رساند که بدون هیچ تردیدی قدرت موشکی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران نتیجه تفکر او است. او می‌گوید فقط انسانی‌های ضعیف به اندازه پول و امکانات کار می‌کنند؛ در نتیجه کاری کرد که امروز بخش قابل توجهی از قدرت موشکی جمهوری اسلامی نتیجه تفکر او است.

وی ادامه داد: شهید آوینی درباره تحول می‌گوید اگر کسانی که مامور ایجاد تحول در تاریخ هستند، خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند هیچ تحولی در تاریخ رخ نخواهد داد. یعنی کسانی می‌توانند دنیا را تغییر دهند که متفاوت فکر کنند و محدودیت مانع آن‌ها نشود و راه جدید پیدا کنند.

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در اردوی راهیان پیشرفت دریایی در ماهشهر عنوان کرد: شما دانش‌آموزان سرمایه‌های عمر ما هستید. روزی در وضعیتی بودیم که کوچکترین نیاز را باید از خارج تامین می‌کردیم اما امروز روی خلیج فارس نشسته‌ایم و درباره پیشرفت‌ها صحبت می‌کنیم. آنچه که ما را به قله می‌رساند، ادامه دادن در اوج خستگی نزدیک قله است؛ اگر کسی بتواند ادامه دهد، پیروز است.

وی افزود: مهمترین کار دشمن این است که دائم کاستی‌ها را به ما نشان می‌دهد. استراتژی دشمن این است که کمبودها را به جای داشته‌ها به ما نشان بدهد و این خلاف تمام جوامع است؛ این کار را می‌کنند که ناامید کنند زیرا سوخت حرکت انسان به سمت پیشرفت، امید است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اردوی راهیان پیشرفت در حقیقت حرکت امیدآفرین برای آینده کشور است. ۴۰ سال گذشت و ۴۰ سال دوم با امید و علم و ایمان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تشکر از سپاه برای برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت گفت: این اردوها، کار آموزش ما را کامل می‌کند. آموزش و تربیت با هم نتیجه می‌دهند وگرنه علم بدون تربیت به درد نمی‌خورد. چه بسا دانشمندان بزرگ به زندگی خود خاتمه می‌دهند زیرا تربیت نشده‌اند. علمی که با تربیت همراه نباشد، می‌تواند انسان را نابود کند.

صحرایی با تشکر از برگزارکنندگان اردوهای راهیان پیشرفت گفت: آرامش و امنیت، پایه هر پیشرفتی است. سلامتی و امنیت دو نعمت ناشناخته هستند که در صورت نبودن، شناخته می‌شوند. اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد و امنیت، مایه تمام پیشرفت‌ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.