تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مبعث رسول گرامی اسلام(ص) بزرگ‌ترین تحول در مسیر تکامل بشری است، انقلاب اسلامی را از برکات این بعثت و در امتداد آن دانست.

انقلاب اسلامی امتداد بعثت محمدی در تحول بشری است


به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم اهدای احکام به خدام بارگاه قدس امام رضا(ع) که عصر چهارشنبه (18 بهمن ماه) در آستانه سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ ضمن فرا رسیدن عید مبعث رسول رحمت و وحدت، اظهار کرد: خداوند بر انسان‌ها منت نهاده که آنها را از دین اسلام و پیامبری گرانمایه برای خروج از جهل، غفلت و تباهی برخوردار ساخته تا راه کمال و مکارم اخلاق، شرافت، دانایی و حیات را بپیمایند و نیز با محبت و مودت نسبت به اهل بیت(ع) نعمت را بر آنها تمام کرده است.
وی افزود: مودت و محبت نسبت به اهل بیت(ع) در حقیقت استمرار بعثت رسول عظیم الشأن اسلام(ص) است؛ اگر بعثت به محبت اهل بیت(ع) ختم نشود ناقص مانده و نمی‎تواند نجات بخش باشد؛ آن بعثتی نجات دهنده و سعادت آفرین است که با محبت و مودت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تکمیل شده باشد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عمده کاری که پیامبر اکرم(ص) انجام داد، ایجاد تحول درونی در انسان‌ها بود؛ گفت: بزرگ‌ترین دستاورد و معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص) آن تحولی شگرف درونی بود که با قرآن در انسان‌ها به سوی خداپرستی ایجاد کرد؛ رسول اکرم(ص) با ایجاد همین تحول درونی توانست از جامعه‎ای جاهلی فاقد مدنیت و فرهنگ، بزرگترین تمدن بشری را بسازد. 
وی با بیان اینکه معجزه تحول آفرینی پیامبر اسلام(ص) تا زمانی که به قرآن و معنای آن اهتمام ورزیده شود، ظهور و بروز خواهد داشت؛ گفت: معجزات تمام انبیاء با پایان عمرشان به اتمام رسیده؛ اما معجزه رسول اکرم(ص) با پایان عمرشان هنوز جریان دارد؛ قرن‌ها از رحلت پیغمبر(ص) گذشته اما آثار و معجزه او همچون چراغی فروزان در پیش پای بشریت در جهت هدایت، سعادت، خوشبختی و کسب حیات طیبه وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: رسول خدا(ص) از میان انسان‌های عقب مانده جامعه جاهلی صدر اسلام؛ بهترین انسان‌ها همچون مقداد، ابوذر و عمار را تربیت کرد؛ به طوریکه می‎توان اسلام را دین تحول‏آفرین و حیات‏بخش در هر عصر و زمانی دانست.

انقلاب اسلامی امتداد بعثت محمدی است
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی(ره) را امتداد حرکت بعثت دانست و گفت: انقلاب مقدس اسلامی استمرار بعثت رسول گرامی اسلام است؛ امام خمینی(ره) نیز با مخاطب قرار دادن وجدان‌ها به فضل و اذن الهی توانست تحولی درونی به سوی معنویت گرایی را در ملت ایران ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در دوران منحوس طاغوت هزینه‌های فراوانی برای ترویج ابتذال و رواج بی بندوباری در ایران شد تا بتوانند دل‌های مردم را به سوی اهداف شیطانی خود سوق دهند، تا آنجا که حتی تاریخ اسلام را با تاریخ شاهنشاهی عوض کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تلاش حکومت پهلوی برای ترویج فرهنگ غربی به ویژه در مراکز دانشگاهی، اظهار کرد: علی رغم تلاش‌ها و هزینه فراوانی که طاغوت برای غربی کردن فضای دانشگاه‌ها انجام داده بود؛ اما از میان دانشجویان همت‎ها، چمران‌ها، باکری‌ها و بروجردی‌ها برخاست؛ بطوریکه دلیل پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی را می‎توان تحولی درونی دانست که امام خمینی(ره) به برکت قرآن، عاشورا، امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) در مردم ایجاد کردند.
وی با تأکید بر اینکه حفظ انقلاب و نظام مقدس اسلامی که میراث گرانقدر امام راحل عظیم الشان(ره) است، وظیفه شرعی، دینی و ملی ما است؛ ابراز کرد: همانگونه که امام(ره) به عنوان یک عالم برجسته دینی و مرجع تقلید فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است»؛ از این رو همه در حد توان باید برای تقویت نظام اسلامی انجام تکلیف کنند.
تولیت آستان قدس رضوی شرکت در انتخابات را یک تکلیف ملی و دینی خواند و بیان کرد: یکی از راهبردهای دشمن با بمباران گسترده تبلیغاتی ایجاد یأس در مردم است تا از این طریق بتوانند در مشارکت مردم در مسائل مهم سستی ایجاد کنند؛ لذا باید مراقب بود که در دام دشمن گرفتار نشد و در میدان آن‌ها بازی نکرد.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی استمرار بعثت پیامبر(ص) است، گفت: این انقلاب یک امانت الهی است که باید حفظش کرد و به صاحبش تحویل داد؛ گلایه‌های به حقی وجود دارد اما این امر نمی‎تواند دلیلی بر بی‌تفاوتی نسبت به اصل انقلاب شود؛ مسئولان نیز موظف به حل مشکلات هستند و در این مسیر نیز تلاش می‌کنند و از هرگونه خدمتی برای مردم مضایقه ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: ایران تنها کشور با اقتدار و سرافراز شیعه در دنیا است از این رو دشمن نقشه‎های شومی برای آن دارد؛ مشارکت قدرتمند مردم در انتخابات دشمنان را ناامید کرده و توطئه‌های شوم آن‌ها را بی‌اثر می‌کند.

خادمان رضوی فرصت خدمت را برای کسب بهره معنوی قدر بدانند
تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش‌های جامعه خادمان حضرت رضا(ع) تقدیر و نسبت به قدردانی فرصت خدمت در آستان قدس رضوی تأکید و اظهار کرد: فرصت دانستن فرصت خدمت به زائران رضوی و کسب بهره معنوی از این بارگاه نورانی و فضای قدسی در جهت کسب کمالات معنوی توصیه اکید بنده به تمام خدام است و این مهم با رفتار صحیح و تلاش برای خادمی شایسته حاصل می‎شود.
وی با بیان اینکه خادمی حضرت رضا(ع) تنها منحصر به حرم مطهر رضوی نیست، بیان کرد: خادم حضرت رضا باید در تمام لحظات زندگی شئون خادمی حضرت رضا(ع) را حفظ کند و مکتب رضوی را الگوی رفتاری خود در تمام حالات قرار دهد.
همکاری در مدیریت هرچه بهتر حرم مطهر با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات، همدلی، انسجام و هم‌افزایی با یکدیگر، برخورد رأفت آمیز همراه با سعه صدر و احترام با زائران رضوی و تبیین خدمات آستان قدس رضوی در میان مردم؛ از دیگر مطالبات حجت الاسلام والمسلمین مروی از خدام بارگاه منور امام رضا(ع) بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.