آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ایالات متحده سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد دلار اورانیوم از روسیه وارد کرد که بیشترین میزان در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

واردات اورانیوم آمریکا از روسیه رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری ریانووستی روز پنجشنبه با استناد به آمارهای رسمی گزارش داد که ایالات متحده سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد دلار اورانیوم از روسیه وارد کرد که بیشترین میزان در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

در ماه دسامبر، کنگره آمریکا تلاش کرد تا واردات اورانیوم روسیه را به عنوان بخشی از کمپین تحریم‌ها علیه مسکو بر سر درگیری اوکراین ممنوع کند.

بر اساس این گزارش، این لایحه در سنا متوقف شد و خرید اورانیوم روسیه در آن ماه دو برابر شد و به ۱۹۳.۲ میلیون دلار رسید. در نتیجه، ارزش کل محموله‌ها در طول این سال ۴۳ درصد افزایش یافت و به رکورد ۱.۲ میلیارد دلاری رسید.

از نظر ارزش محموله‌ها، روسیه همچنان بزرگترین تامین کننده اورانیوم آمریکا است. طبق محاسبات ارائه شده توسط مؤسسه اس‌اندپی گلوبال S&P Global، روسیه بر اساس حجم، چهارمین تامین کننده بزرگ ایالات متحده است و کانادا در رتبه اول قرار دارد.

آمریکا ذخایر اورانیوم خود را دارد اما این ذخایر برای تامین انرژی هسته‌ای این کشور کافی نیست.

روسیه بزرگترین مجتمع غنی‌سازی اورانیوم جهان را در اختیار دارد که تقریباً نیمی از ظرفیت جهانی را تولید می‌کند.

بر اساس برخی برآوردها، برای قطع وابستگی ایالات متحده به واردات اورانیوم غنی شده روسیه که برای سوخت رآکتورهای هسته‌ای استفاده می شود، حداقل پنج سال سرمایه گذاری سنگین نیاز است.

به گفته وزارت انرژی آمریکا، انرژی هسته‌ای نزدیک به ۲۰ درصد از برق تولید شده در این کشور را تامین می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.