مدیر امور آب تربت حیدریه گفت: روند افت آب‌های زیر زمینی در این شهرستان همچنان ادامه دارد و سالانه حدود یک متر اُفت می‌کند، اکنون وضعیت منابع آبی در تربت‌حیدریه نگران کننده است.

وضعیت منابع آبی تربت‌حیدریه نگران کننده است

به گزارش قدس خراسان، مهدی طلعتی اظهار کرد: ۹۰ درصد آب تولیدی در شهرستان تربت حیدریه در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و برای بهبود این وضعیت باید تلاش کرد.

مدیر امور آب تربت حیدریه بیان کرد: سالانه حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از دشت‌های تربت حیدریه بابت مصارف کشاورزی، صنعت و آشامیدن برداشت می‌شود و اگر بخش کشاورزی ۱۰ درصد از مصارف آبی خود بکاهد، بسیاری از مشکلات آبی این شهرستان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأثیر بارش‌های اخیر در بازه زمانی بلند مدت مشخص می‌شود، ادامه داد: انتهای سال آبی می‌توان در خصوص تأثیر بارش ها بر وضعیت منابع آبی اظهار نظر کرد.

طلعتی اضافه کرد: این وضعیت خطر فرونشست زمین را در بردارد که اکنون به شکل حاد در این منطقه رخ نداده اما نشانه‌های آن در دشت جلگه رخ مشاهده شده است.

مدیر امور آب تربت حیدریه اظهار کرد: همچنین صنایع آب بر باید در کنار سواحل احداث شود که مشکل دشت‌ها و مناطق خشک را نداشته و دسترسی به آب فراوان وجود دارد که در این زمینه می‌توان به صنایعی مانند فولاد اشاره کرد.

به گفته وی، برخی صنایع آب بر در گذشته مجوز گرفته‌اند که باید تکمیل شده و بهره برداری شوند اما به هیچ وجه نباید مجوز جدیدی برای احداث این صنایع داده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.