مارک وارنر از نمایندگان سنای آمریکا گفت که به شدت نگران وضعیت اسفبار زندانیان بازداشت شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی و وخامت اوضاع انسانی در غزه است.

اظهار نگرانی سناتور آمریکایی از وخامت اوضاع انسانی در غزه

به گزارش قدس آنلاین رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با بیان اینکه از هر اقدامی برای آزادی بازداشت شدگان فلسطینی از سوی ارتش (رژیم) اسرائیل حمایت می‌کند، تاکید کرد: برای برقراری آتش‌بس در غزه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

 یک مقام آمریکایی یکشنبه شب به شبکه ان بی سی آمریکا، گفت: این هفته ممکن است پیشرفت بزرگی در توافق آزادی اسرا در غزه اتفاق بیفتد.

این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است، افزود: شکاف‌های موجود در توافق مبادله اسرا هنوز زیاد است و همه جزئیات این توافق باید نهایی شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.