یک رسانه عبری زبان با استناد به گزارش اخیر گوگل در مورد حملات سایبری و امنیتی، اعلام کرد حماس از طریق شبکه اینترنت صنایع نظامی اسرائیل را مورد هدف قرار داده است.

تایید جاسوسی حماس از مسئولان و نهادهای نظامی اسرائیل توسط گوگل

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، حماس تا حدودی موفق به رخنه و جاسوسی از شرکت‌های هایتک و صنایع نظامی اسرائیل شده و این کار را از طریق هدف قرار دادن شماری از کارشناسان این شرکت‌ها به انجام رسانده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، حماس به شکل قابل توجهی در جنگ اطلاعاتی و رسانه‌ای برای ضربه زدن به روحیه جامعه اسرائیل و سمت و سو دادن به افکار عمومی جهانی علیه اسرائیل نقش آفرینی کرده و در کنار آن عملیات سایبری برای جمع آوری اطلاعات امنیتی از طریق اینترنت را به انجام رسانده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس در ماه سپتامبر یعنی در حدود یک ماه قبل از عملیات ۷ اکتبر، اقدام به جمع آوری اطلاعات از اسرائیلی‌ها از طریق شبکه اجتماعی لینکدان کرده است.

به زعم این گزارش و با استناد به گزارش گوگل، آمده است: حماس از طرق نشر آگهی در رابطه با جذب کارمند برای شرکت‌های فن آوری‌های دانش بنیان، و هایتک، با شماری از کارمندان اسرائیلی از طریق شبکه اجتماعی LinkedIn اقدام کرده و از این طریق به دنبال جذب آنها بر آمده است.

از سوی دیگر حماس دست به جمع آوری اطلاعاتی در مورد شغل فعلی و محل کار این افراد کرده و به شکل ویژه‌ای بر روی صنایع نظامی که به نهادهای امنیتی مرتبط هستند، متمرکز شده بود.

در ادامه گزارش هم ادعا شده است که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سایبری انجام گرفته از طریق بدافزارهای جاسوسی انجام می‌شود که بر روی تلفن‌های همراه هوشمند کاربران هدف نصب شده است و در این رابطه شاهد تلاش‌هایی برای رخنه به دستگاه‌های تلفن همراه از طریق اپلیکشن‌های دارای "باک دور" چه پیش از ۷ اکتبر و چه بعد از آن بوده ایم و از این طریق تلاش شده است تا به اطلاعات موجود در دستگاه‌های تلفن همراه این افراد دست پیدا شود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید دارد که در اوت ۲۰۲۳ یک بدافزار مرتبط با حماس کشف شد که به شکل تلگرام بوده و خود را تلگرام معرفی می‌کرد و در حین نصب اجازه دسترسی به پیامک‌ها و حتی ارسال پیامک از طریق تلفن‌های همراه را هم دریافت می‌کرد، این در حالی است که در اکتبر گذشته هم اپلیکشن‌های مشابهی بر روی دستگاه‌های کاربران اسرائیلی کشف شده است.

یکی دیگر از اقدامات حماس، نشر اپلیکیشن اعلام وضعیت خطر و موشک باران بود، که به جای آن اقدام به سرقت داده‌های موجود بر روی دستگاه‌های تلفن همراه آنها و محل حضور و موقعیت شان می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.