وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقدام ناوگروه ۸۶ یک تحول جدی در کشور بود و نیاز است دانشگاه‌های ما به این ماموریت بزرگ بپردازند.

وزیر علوم: ناوگروه ۸۶ یک تحول جدی در کشور است/ توسعه دریانوردی نیازمند تمامی رشته‌ها

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی زلفی‌گل روز یکشنبه در دومین روز از همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نداجا که در مرکز همایش‌های‌ کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، خطاب به کارکنان نیروی دریایی ارتش افزود: مردم ما قدردان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شما هستند.

وی تصریح کرد: امروز به دلیل داشتن سطح بالای علوم و فناوری در جایگاه‌های بالای جهانی حضور داریم و شما عزیزان نشان دادید که ما می‌توانیم در همه میدان‌ها رشد و پیشرفت کنیم.

وزیر علوم اظهار کرد: فرمانده نیروی دریایی ارتش اخیرا در اجلاسیه رؤسای دانشگاه ها که در مشهد مقدس برگزار شد، حضور یافت و در این اجلاسیه دستاوردهای نیروی دریایی را به خوبی تبیین کرد و تمامی حاضران در جلسه از چنین رشد و پیشرفتی بسیار شگفت‌زده شدند.

زلفی‌گل با اشاره به اهمیت اقیانوس‌ها و دریاها افزود: اقیانوس‌پیمایی و دریانوردی یک فناوری ترکیبی است یعنی در این فناوری باید از تمامی رشته‌های علمی و تخصصی استفاده شود تا یک اتفاق مبارک رقم بخورد.

وی عنوان کرد: ترکیبی بودن بدان معناست که در ساخت یک ناو، رشته‌های مختلف مهندسی حضور دارند و زمانی که ناو می‌خواهد به حرکت درآید نیاز به تمامی تخصص‌ها در خود دارد، ‌پس در توسعه دریانوردی و حرکت در دریاها نیاز به تمامی رشته های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و هنری است.

وزیر علوم تأکید کرد: کشوری که به دریاها و حضور در اقیانوس‌ها کم توجهی کند در میان قدرت‌های جهانی جایی نخواهد داشت.

زلفی‌گل با اشاره به اقدام بزرگ ناوگروه ۸۶، گفت: دریادلان ما توانسته‌اند همه علوم را کنار هم تلفیق کنند تا این اتفاق بزرگ یعنی حرکت به دور دنیا در کشور ما رقم بخورد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: اقدام ناوگروه ۸۶ یک تحول جدی در کشور بوده و نیاز است دانشگاه‌های ما به این ماموریت بزرگ بپردازند و لذا ما باید بعد از این اتفاق مهم به دانش‌ها و علوم ترکیبی توجه جدی داشته باشیم.

زلفی‌گل گفت: این اقدام مبارک شما در ناوگروه ۸۶ در راستای پویش فرهنگی کشور نیز حتما تاثیر گذار است، زیرا فرهنگ «ما می‌توانیم» با این اتفاق مهم عملیاتی شد.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکر هستم که مردم ما برای خانواده‌های معظم شهدا احترام خاصی قائل هستند، این نشان دهنده شعور بالای مردم ماست که می‌دانند شهدا جانشان را در طَبَق اخلاص قرار دادند و از میهن دفاع کردند.

وزیر علوم ادامه داد: باید به ملت ایران به خاطر داشتن فرزندان جسور و شجاع همچون شما افتخار کرد. خداوند را شاکر هستیم شاهد رشد و پیشرفت نیروی نظامی کشورمان در همه عرصه‌ها هستیم.

زلفی گل بیان کرد: خداوند را شاکر هستیم که کشور خود را از یک رژیم منحوس نجات دادیم؛ روزی نمی‌توانستیم چیزی تولید کنیم و در همه چیز نیازمند به خارج بودیم اما امروز به لطف خداوند بزرگ در همه عرصه‌ها به واسطه علم و دانش، حضور همه‌جانبه داریم.

دومین روز همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش با شعار «اقتدار جهانی با همت ایرانی» و با هدف روشنگری، گفتمان‌سازی و بصیرت‌افزایی مأموریت ناوگروه ۸۶ نداجا صبح امروز (یکشنبه) با حضور مسئولان لشکری و کشوری و وابستگان نظامی کشورهای خارجی در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

ابعاد تجربیات و دستاوردهای راهبردی، سیاسی، امنیتی و دیپلماسی دریایی، ابعاد تجربیات و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی، ابعاد تجربیات و دستاوردها در حوزه هدایت و راهبری، ابعاد تجربیات و دستاوردها در حوزه دانش و تحرک، ابعاد تجربیات در دستاوردهای ارتباطی و تجهیزات الکترونیکی و ابعاد تجربیات و دستاوردهای لجستیکی و پشتیبانی دریایی از جمله محورهای برگزاری دومین روز از این همایش است.

در روز دوم این همایش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات، امیرعبدالهی وزیر امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور و سفیر کشور برزیل به سخنرانی پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.