رسانه‌های روسیه اعلام کردند که هواپیمای ایلیوشین حامل اُسرای اوکراینی با دستور مستشاران انگلیسی در کی‌یف سرنگون شد.

اسپوتنیک: هواپیمای ایلیوشین روسیه با دستور انگلیسی‌ها سرنگون شد

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع آگاه امروز یکشنبه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» فاش کرد که سرنگونی هواپیمای ایلیوشین -۷۶ روسیه در منطقه بلگورود که حامل اسرای اوکراینی بود، تحت فشار مستشاران انگلیسی در کی‌یف انجام شد.

این منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود دراین‌باره گفت: حمله به هواپیمای ایل -۷۶ تحت فشار مستشاران انگلیسی و بدون هماهنگی با ستاد پدافند هوایی در کی‌ف انجام شد.

پدافند هوایی اوکراین ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) یک فروند هواپیمای ایلیوشین -۷۶ حامل اسرای اوکراینی را سرنگون کرد. ۷۴ سرنشین هواپیما که ۶۵ نفر از آنها سربازان اوکراینی بودند، کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه این حادثه را اقدام تروریستی توصیف و تاکید کرد که کی‌یف با آگاهی کامل از انتقال اسرا برای تبادل زندانی، اقدام به سرنگونی هواپیما کرده است. اوکراین گرچه سرنگون کردن ایلیوشین -۷۶ را رد نکرده اما نسبت به حضور اسرای اوکراینی در این هواپیما ابراز تردید کرده است. این در حالی است که مسکو، تصاویر ویدئویی را از لحظه سوار شدن اسرا به هواپیمای مذکور منتشر کرده است.

پیش از این نماینده خدمات اظطراری روسیه درگفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرده بود که بررسی‌های اولیه لاشه‌های باقی‌مانده در محل سقوط هواپیمای ایلیوشین -۷۶ نشان می‌دهد این هواپیما با یک سامانه موشکی ضدهواییِ ساخت غرب سرنگون شده است.

همچنین مقامات دولت روسیه اعلام کردند که اطلاعات به‌دست آمده از جعبه سیاه هواپیمای ایلیوشین -۷۶ که اخیراً در منطقه بلگورود روسیه سقوط کرد و تمام سرنشینان آن از جمله ۶۵ اسیر اوکراینی کشته شدند، سرنگونی را تأیید می‌کند.

داده‌های جعبه سیاه تمام روایت‌های سقوط احتمالی ایلیوشین -۷۶ را رد و تأیید می‌کند که این هواپیما تحت تأثیر عامل بیرونی بوده و به عبارت دیگر، روی آسمان سرنگون شده است. همه چیز واضح است. وی همچنین اضافه کرد: ارزیابی و بررسی داده‌های جعبه سیاه همچنان ادامه دارد. کار در حال اتمام است اما عجله نمی‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.