وزیر آموزش و پرورش از در اولویت قرار گرفتن ۴ گروه از مدارس خبر داد.

هیچ فردی در آموزش و پرورش، حق ندارد نگاه بالا به پایین داشته باشد

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه اظهار کرد: مدرسه باید شکل گلستان و سرسبز باشد و طرح معاونت متوسطه برای شاداب‌سازی مدارس قابل تحسین است.

وی ادامه داد: مسائل ما در آموزش و پرورش جدید نیست، متاسفانه برای این مسائل کهنه راه‌حل‌های کهنه داریم، باید برای رفع آن نگاه جدید داشت.

صحرایی، تقویت مدارس و معلمان در مناطق محروم و توسعه کیفی هنرستان‌ها را از جمله برنامه‌های مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: فرهنگ وقف وسایل آموزشی در کشور، باید بررسی و دنبال شود.

وی افزود: مدارس روستا مرکزی و شبانه‌روزی، هنرستان‌ها و مدارس دولتی در اولویت هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره اول متوسطه با توجه به عوامل متعدد، بسیار با اهمیت است، گفت: رابطه بین پژوهش‌سرا، کانون‌ها و مدرسه بسیار مهم است.

صحرایی تصریح کرد: شأن آموزش و پرورش پاسخ به برخی بداخلاقی‌های سیاسی نیست، بلکه رفع مسائل است، البته آنجاهایی که بخواهند برخی روایت غلط منتشر کنند، قطعا پاسخ محکم خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس، روح سند تحول بنیادین هستند، گفت: اصلاح آیین‌نامه دوره دوم متوسطه ضروری است.

صحرایی همچنین از هم آموزگی دانش‌آموزان را موضوع مهمی دانست و گفت: بازنگاه به رشته‌های متوسطه دوم ضرورت و جدی است.

وی اضافه کرد: هیچ فردی در آموزش و پرورش، حق ندارد نگاه بالا به پایین داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    لطفا یک خبرنگار با دل و جراتی از این وزیر آموزش و پرورش بپرسد که چرا معلمان خرید خدمات را که سالها با حقوق ناچیز در دورترین روستاها خدمت کرده اند استخدام نمی کند اما برای استخدام فرزندان ایثارگران که حتی یک روز هم سابقه کاری ندارند سنگ تمام می گذارد و حتی در آزمونها هم سهمیه های بسیار بالا برای این فرزندان ایثارگر در نظر گرفته است تا حتما قبول شوند اما برای همکاران زحمتکش خرید خدمات هیچ.