امسال نیز کاروان راهیان نور با عنوان فرستادگان رضا(ع) متشکل از تعدادی از برادران و خواهران بسیجی آستان قدس رضوی بهمراه تعدادی از خدمه بارگاه مطهر رضوی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

کاروان راهیان نور آستان قدس رضوی راهی شد/ از مشهدالرضا(ع) به مشهد شهیدان 

یادمان ها، نشانه ها، یادبودها و... همواره یاداور موضوعات مهم و قابل توجهی هستند که برای افراد و گروههای مختلف از جنبه های گوناگون دارای اهمیت و البته احترام و تفدیر هستند. هشت سال دفاع مقدس ملت غیور ایران، گنجینه ارزشمندی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با جهاد تبیین بطور صحیح و منطبق با واقعیات دوران خود  برای نسل امروز و فردای جامعه ایران اسلامی و آنانی که آن دوران با شکوه را ندیده اند بیان شود .

اعزام کاروان راهیان نور مربوط به  بازدید از مناطق جنگی غرب و جنوب غربی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله اقدامات و ویژه برنامه هایی است که در چند سال اخیر مورد توجه دست اندرکاران و دغدغه مندان روایت حقایق و واقعیات نهفته در دل ناگفته های دوران دفاع مقدس است قرار گرفته تا باحضور اقشار مختلف جامعه شامل نوجوانان ،جوانان،خانواده ها،کارکنان ادارات و......آنان از نزدیک ضمن بازدید برخی از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با برخی از حقایق و سلحشوری های رزمندگان اسلام آشنا شوند.

در همین راستا آستان قدس رضوی در زمینه انجام برنامه ها و اقدامات فرهنگی تاثیرگذار معمولا همه ساله (در صورت فراهم بودن شرایط )اقدام به اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس میکند امسال نیز کاروان راهیان نور با عنوان فرستادگان رضا(ع) متشکل از تعدادی از برادران و خواهران بسیجی آستان قدس رضوی بهمراه تعدادی از خدمه بارگاه مطهر رضوی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

این کاروان که به همت حوزه بسیج سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه کارکنان و ادارات آستان قدس رضوی اعزام شدند ،  با حضور در برخی از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس واقع در استان خوزستان شامل مناطق جنگی و عملیاتی  اهواز،خرمشهر،آبادان،دزفول شلمچه ،بستان ،دهلاویه،فکه،چزابه و......و همچنین منطقه عملیاتی فاو ،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس از نزدیک از این مناطق بازدید میکنند. اعضای کاروان راهیان نور فرستادگان رضا(ع) با حمل پرچم متبرک به حرم مطهر امام هشتم (ع) باحضور در این مناطق فضای معنوی مناطق عملیاتی جنوب کشور را معطر به ندای یارضا یارضاخواهند کرد.

دیدار با برخی از خانواده های معظم شهدای گرانقدردوران دفاع مقدس و بازدید از مناطق عملیاتی رزمندگان سرافراز اسلام در دوران جنگ تحمیلی ، شرکت در مراسم روایت حماسه های سلحشوران غیور هشت سال دفاع مقدس که توسط راویان راهیان نور ارائه  می شود، آشنایی با برخی از عملیات های دوران جنگ تحمیلی ،حضور در برخی از یادمان های  متبرک به یاد و نام شهیدان عزیز در مناطق عملیاتی جنوب ، برگزاری برخی مراسم دعا و نیایش و برنامه های فرهنگی و مذهبی از جمله مراسم و برنامه های پیش بینی شده جهت حضور کاروان اعزامی از آستان قدس رضوی در این مناطق است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.