وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی ارتش این کشور در اوکراین هزاران مزدور خارجیِ همکار ارتش اوکراین کشته شدند.

شویگو: ۵۸۰۰ مزدور خارجی در اوکراین کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی شویگو» وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین، بیش از ۵۸۰۰ مزدور خارجی کشته شدند که در کنار ارتش اوکراین علیه روسیه می‌جنگیدند.

در همین رابطه ژنرال سرگئی رودسکوی، رییس اداره عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه در گفت‌‎وگو با رسانه های روسی گفت: سربازان ناتو تحت عنوان مزدوران در عملیات های جنگی در اوکراین شرکت می کنند.

وی همچنین افزود که «نیروهای نظامی ناتو تحت عنوان مزدوران در عملیات های جنگی شرکت می کنند. آنها مجتمع های دفاع هوایی موشک های عملیاتی-تاکتیکی و پرتابگرهای موشکی متعدد را اداره می کنند و بخشی از نیروهای تهاجمی هستند.»

به گفته این ژنرال روس، افسران ناتو «مستقیما» عملیات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را طراحی می‌کنند.

اوایل دی ماه روزنامه صربستانی «پولیتیکا» در گزارشی فاش کرد که مزدوران غربی که در کنار ارتش اوکراین علیه روسیه می‌جنگند در حال ترک اوکراین هستند، زیرا به علت کاهش کمک‌های مالی آمریکا، حقوقی از کی‌یف دریافت نمی‌کنند.

به نوشته پولیتیکا، تاکنون مزدورانی از کانادا، فرانسه، استرالیا و هلند خاک اوکراین را ترک کردند.

این روزنامه همچنین افزود که «شجاعت در قلب جنگجویان خارجی در حال کاهش است و آنها احساس می‌کنند که خطر کم‌کم در حال زیادشدن است.

طبق پیش‌نویس اصلاحیه بودجه سال آینده آمریکا که روزنامه «پانچ‌بول نیوز» اوایل مهرماه منتشر کرد سنای آمریکا به جای تصویب ۲۴ میلیارد دلاریِ کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین در سال آینده، پیشنهاد تصویب ۴.۵ میلیارد دلار کمک نظامی و ۱.۶۵ میلیارد دلار کمک اقتصادی به اوکراین در سال مالی ۲۰۲۴ ارائه داده است؛ سال مالی یعنی از اول اکتبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴.

کمک‌های نظامی از طریق پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و کمک‌های اقتصادی از طریق وزارت خارجه این کشور به اوکراین ارسال می‌شود.

کاخ سفید قبلاً درخواست تأیید ۲۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین کرده بود و به عنوان بخشی از همین درخواست، دولت درخواست تخصیص اضافی به سازمان‌های دولتی ایالات متحده را دارد.

دولت و ارتش اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ از کشورهای غربی به رهبری آمریکا و سایر کشورهای اروپایی کمک های مالی و نظامی زیادی دریافت کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.