وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش روسیه ۳ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در آسمان منطقه بریانسک رهگیری و منهدم کردند.

۳ پهپاد اوکراینی در منطقه «بریانسک» روسیه منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه حمله‌های موشکی و پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی ارتش این کشور موفق شدند ۳ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در آسمان منطقه بریانسک سرنگون کنند.

دیروز دوشنبه نیز «الکسی بوگوماز» فرماندار منطقه بریانسک روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در آسمان این کشور رهگیری و منهدم کرد.

بوگوماز با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: نیروهای پدافند هوایی روسیه توانستند تلاش دیگری از سوی رژیم کی یف را خنثی کنند و یک پهپاد از نوع هواپیما بر فراز قلمرو منطقه تروبچفسکی (استان بریانسک) منهدم شد و تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

پیش از این نیز ژنرال «سرگئی رودسکوی» رییس اداره عملیات اصلی ستاد کل و معاون اول رییس ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین همچنان توان رزمی خود را حفظ کرده‌اند و می‌توانند ضدحملات جدیدی آغاز کنند. وی دراین‌باره گفت: تلاش دیگری برای ضدحمله از طرف نیروهای مسلح اوکراین با کمک کشورهای غربی منتفی نیست.

این ژنرال روس در ادامه تشریح کرد که « نیروهای مسلح اوکراین همچنان توانایی رزمی خود را برای انجام عملیات فعال حفظ کرده اند. در آینده، مشروط بر اینکه کمک‌های نظامی در مقیاس وسیع از سوی غرب وجود داشته باشد، نمی‌توان تلاش دیگری برای یک ضد حمله را رد کرد.»

در تازه‌ترین تحولات در جنگ اوکراین، نیروهای ارتش روسیه موفق شدند کنترل شهر راهبردی «آودیوکا» را به دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.