قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه در سال جاری بازه زمانی ۲۶ بهمن تا ۶ اسفندماه به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است، به تشریح برنامه‌های این ایام در سطح استان پرداخت.

برنامه‌های دهه مهدویت در فارس اعلام شد

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق ضمن تبریک فرا رسیدن ایام سالروز ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) گفت: طبق سنت چند ساله همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان، دهه‌ای تحت عنوان دهه مهدویت نام‌گذاری شده است که در آن برنامه‌های متنوعی در سطح کشور و استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دهه از ۵ تا ۱۵ شعبان است که در سال جاری بازه زمانی ۲۶ بهمن تا ۶ اسفندماه را شامل می‌شود، برخی از برنامه‌های این ایام را برشمرد و افزود: ۲۵ دستگاه در برگزاری برنامه‌های دهه مهدویت در فارس مشارکت و همکاری دارند.

حدائق اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های شادپیمایی «حماسه حضور برای ظهور» با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف استان فارس از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

وی، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی با عنوان «انتظار»، جام ورزشی «منتظران ظهور»، نورافشانی در شب نیمه شعبان در چندین نقطه استان، برپایی مراسم شب شعر مهدوی، جشنواره مجازی «عطر مهربانی»، فضاسازی و آذین‌بندی گسترده سطح شهر و ادارات، برپایی مراسم احیای شب نیمه شعبان، اهدای خون به نیت سلامتی امام زمان(عج) را از جمله برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

به گفته قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، برپایی جشن مهدوی در تمام فرهنگسراها، اختصاص خطبه‌های نماز جمعه به مباحث مهدوی، برپایی مراسم جشن و سخنرانی مهدوی در مساجد و بقاع متبرکه استان، برپایی جشن مهدویت به مدت ۳ شب در مسجد وکیل شیراز، اعلام نتایج هشتمین جشنواره دانش‌آموزی «امام مهربان من»، مسابقه «میثاق با خورشید پنهان» از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

برپایی پویش مجازی جشن مهدیه خانگی ویژه دانش‌آموزان، نشست‌های مهدوی ویژه طلاب حوزه‌های علمیه، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، برپایی مراسم دعای ندبه در بقاع متبرکه و مساجد، همایش دانش‌آموزی و دانشجویی «نسل منتظر»، ویژه برنامه مهدوی دلگشا، انجام قربانی گوسفند با عنوان نذر ظهور و اطعام مهدوی، استمرار برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی، برپایی مراسم احسان مهدوی و همایش مهدی یاوران از دیگر برنامه‌هایی بود که حدائق بدان‌ها  اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.