مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از رهاسازی پسماندهای عفونی در جنگل‌های اطراف بیمارستان امام سجاد(ع) ابراز نگرانی کرد و گفت: مرکز متخلف شناسایی نشده است.

 رهاسازی پسماندهای عفونی در کنار بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج

به گزارش قدس انلاین، اسلام جاودان‌خرد  اظهار داشت: برخی از مراکز بهداشتی و درمانی اقدام به رهاسازی پسماندهای عفونی در جنگل‌های اطراف بیمارستان امام سجاد(ع) می‌کنند که البته هنوز مرکز متخلف شناسایی نشده و مسئولان بیمارستان نیز اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع بسیار خطرناک بوده و با سلامت مردم و محیط زیست بازی می‌شود، عنوان کرد: پسماندهای عفونی برخی برچسپ دارند که مشخص بوده مربوط به کدام مرکز بهداشتی و یا درمانی است، اما پسماندهای رهاشده در جنگل‌های اطراف بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج فاقد برچسپ هستند.

جاودان‌خرد با اشاره به اینکه در مراکز دولتی و خصوصی پسماند عفونی داریم، ابراز کرد: مدیریت پسماندهای مراکز خصوصی با همکاری دستگاه قضایی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به یک شرکت خصوصی واگذار شده است ولی همه مراکز تحویل نمی‌دهند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پسماندهای آبی ۳۸ بیماری تولید می‌کنند که بدون شک عفونی‌ها بسیار خطرناک‌تر هستند، افزود: محیط زیست نمی‌تواند کسی را الزام کند و قانون گذار حداکثر وظیفه این اداره را معرفی به دستگاه قضایی دانسته است.

جاودان‌خرد با بیان اینکه یک مرکز در یاسوج پسماندهای عفونی را خرد می‌کرد و استفاد غیر مجاز داشت که شناسایی و پلمب شد، خاطرنشان کرد: واقعیت امر بیمارستان امام سجاد(ع) چاه دارد ولی پسماندهای عفونی سرریز شده و وارد طبیعت می‌شود که این مرکز به دستگاه قضایی معرفی شده است.

وی تصریح کرد: محیط زیست یک دستگاه نظارتی بوده که نه تنها در پسماند بلکه در تمام ابعاد زیست محیطی نظارت‌ها را انجام می‌دهد و واقعیت امر از دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پسماند و پساب گلایه داریم، در حالی ماده ۱۱ و ۷ قانون مدیریت پسماند به صراحت گفته تولیدکننده پسماند عفونی مسئول مدیریت آن پسماند است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.