رییس سابق دفتر کل مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفت: دوباره به روزی برخواهیم گشت که کتاب و مطبوعات به شکل سنتی رونق می‌گیرد پس نباید از تیراژ پایین مطبوعات دلسرد شویم.

نباید از تیراژ پایین مطبوعات دلسرد شویم

به گزارش قدس آنلاین، محسن اسماعیلی نماینده مجلس خبرگان رهبری و رییس سابق دفتر کل مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌ها در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها را خانه دوم خودم می‌دانم. از این‌جا کارهای خودم را آغاز کردم. این مرکز در طول زمان به یک درخت تنومند تبدیل شده که محصولات فراوانی را عرضه کرده است. بخشی از این محصولات مکتوبی چون فصل‌نامه وزین رسانه و کتاب‌ها هستند. بخشی هم که در گذشته اثر بیش‌تری داشت؛ بخش آموزشی و تربیت کادر بود.

وی افزود: از جایی به بعد با افزایش مراکز آموزشی و دانشکده‌های ارتباطات متعدد مرکز مطالعات رنگ پژوهش و انتشار متون علمی بر آموزش پیشی گرفت. اما باز هم تقدم آموزش با این مرکز است و بسیاری از روزنامه‌نگاران موفق امروز، تربیت‌شده‌های کلاس‌های آن زمان هستند. گاهی می‌بینم برخی رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که با گسترش فضای مجازی و تحول شگرفی که با فناوری اطلاعات افتاده روزنامه‌نگاری به موزه تاریخ می‌پیوندد. اما مثل هر پدیده نوظهوری ابتدا بعضی به‌صورت افراطی به‌سمت فضای مجازی خواهند رفت و بعد از مدتی به رسانه‌ها بر خواهند گشت و دوباره به روزی برخواهیم گشت که کتاب و مطبوعات به شکل سنتی رونق می‌گیرد پس نباید از تیراژ پایین مطبوعات دلسرد شویم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: گاهی می‌بینم برخی رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که با گسترش فضای مجازی و تحول شگرفی که با فناوری اطلاعات افتاده روزنامه‌نگاری به موزه تاریخ می‌پیوندد. اما مثل هر پدیده نوظهوری ابتدا بعضی به‌صورت افراطی به‌سمت فضای مجازی خواهند رفت و بعد از مدتی به رسانه‌ها بر خواهند گشت و دوباره به روزی برخواهیم گشت که کتاب و مطبوعات به شکل سنتی رونق می‌گیرد پس نباید از تیراژ پایین مطبوعات دلسرد شویم.

رییس سابق دفتر کل مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌ها ادامه داد: در آینده شکل روزنامه‌نگاری تغییر خواهد کرد و بستر آن تحول می‌یابد اما اصول و قواعد آن پابرجا است و شاید از بعضی جهات که حقوق رسانه یکی از آن‌هاست، پیشروتر شویم. اساتید روزنامه‌نگاری باید آینده را رصد و پژوهش کنند، تحولات را پیش‌بینی کنند و متناسب با تحولات نحوه و مواد آموزشی را دچار تحول کنند. آینده رسانه‌ها مطالعات حقوقی پیچیده‌تر و کارآمدتری نیاز دارد که بسترها فراهم شده است.

وی در پایان گفت: امروز تولیدات بسیار زیادی درباره حقوق رسانه وجود دارد، اساتید زیادی تربیت شدند و چنان این رشته پیشرفت کرده که خودم را دانشجوی این حوزه می‌دانم. مرکز مطالعات رسانه‌ها توانست در برپایی نهضت حقوق رسانه موفق شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.