مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد گفت: یکی از مسیرهای منتهی به بهشت رضا مسیر سنتی کنارگذر آزادراه از جاده فریمان بوده که بعد از فراهم شدن مسیر دسترسی به بهشت رضا(ع) از طریق آزادراه مشهد-باغچه این مسیر بسیار مطلوب و مردم از این مسیر تردد کنند.

مردم برای رفتن به بهشت رضا(ع) از مسیر آزادراه مشهد-باغچه تردد کنند

به گزارش قدس خراسان، علی سمیعی امروز ۲ اسفندماه، در نشست خبری فعالیت‌های شهرداری در ایام چراغ برات، اظهار کرد: در خصوص ایام چراغ برات و تمهیدات ترافیکی جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد با محوریت این موضوع تشکیل و تمهیدات ترافیکی و هماهنگی‌ها انجام شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد افزود: سوم، چهارم و پنجم اسفندماه به ویژه پنجشنبه و جمعه ایامی است که شهروندان به آرامستان‌ها می‌روند، بنابراین ترافیک بسیار زیادی را پیش‌بینی می‌کنیم. یکی از مسیرهای منتهی به بهشت رضا(ع) مسیر سنتی کنارگذر آزادراه از جاده فریمان بوده که بعد از فراهم شدن مسیر دسترسی به بهشت رضا(ع) از طریق آزادراه مشهد-باغچه این مسیر بسیار مطلوب بوده و مردم از این مسیر تردد کنند. برای اطلاع‌رسانی در این زمینه تابلوها نصب شده و ۱۰ بنر اطلاع‌رسانی در اختیار اداره راه و پلیس راهور قرار گرفته که امروز نصب می‌شود و از فردا در معرض عموم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای بهشت رضوان چند مسیر دسترسی را داریم که محور آزادی، بلوار توس و مسیر اصلی یعنی جاده کلات است که مسیر اتوبوس دارد. تیم‌های زیادی توسط پلیس راهور در این مسیر مستقر می‌شود. ما نیز تیم‌های ویژه‌ای را برای رصد و پایش مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها به طور خاص در نظر گرفتیم. ۵۰ دستگاه پیام متغیر خبری یا VMS داریم که اطلاع‌رسانی مسیرهای دسترسی را انجام می‌دهند.

سمیعی با بیان اینکه شهروندان ایام سفر خود را در ساعات مختلف توزیع کنند، عنوان کرد: ۱۰ خودروی انضباط ترافیکی از شهرداری در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است. راهداری در محلی که دستفروشان در جاده فریمان حضور داشتند دو کیلومتر گاردریل نصب کردند. مسیر آزادراه مشهد-باغچه به سمت بهشت رضا(ع) به عنوان مسیر دسترسی ایمن، راحت، با ظرفیت بالا و سرعت مناسب در اختیار شهروندان است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد در خصوص اقدامات سازمان در راستای رسالت در زمینه زیرساخت‌های کنترل هوشمند تخلفات گفت: ۴۰ دوربین ثبت تخلفات در سال ۱۴۰۲ نصب شده که ۱۰ دوربین برای ثبت تخلف کنترل سرعت و ۳۰ دوربین برای کنترل عبور از چراغ قرمز است.

وی اضافه کرد: مردم تصور می‌کنند گردش به راست در تقاطع‌ها آزاد است اما این دوربین‌ها توانایی تشخیص گردش به راست مستقیم را ندارند، بنابراین هر خودرویی عبور کند، تخلف ثبت می‌کنند. به همین منظور ما تابلوهایی را نصب و اعلام کردیم که تنها با اعلام چراغ، گردش به راست مجاز است. مشهد بالاترین صحت ثبت تخلف را در کشور دارد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.