هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح زرد درخصوص بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در سطح استان هشدار داد.

هواشناسی خراسان رضوی در پی کاهش دما هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از داده های هواشناسی خراسان رضوی، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از اواخر وقت پنج شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود ضمن افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز گاهی شدید و افزایش ابرناکی به‌تدریج از روز جمعه ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ شاهد شروع بارش از نواحی شمال غرب استان باشیم.

با گسترش این سامانه جوی و نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن کاهش محسوس دما انتظار می‌رود بارش‌ها در غالب نقاط، استان به شکل باران و برف رخ دهد.

ضمنا بازه فعالیت بارشی این سیستم بطور متناوب تا سه شنبه هفته آینده(بیشترین حجم بارش در نیمه شمالی استان) ادامه خواهد داشت.

  افزایش شدت وزش باد در برخی از نقاط شدید همراه با گردوخاک با احتمال بروز خسارت، افزایش ابرناکی و وقوع بارش باران و برف، کاهش محسوس دما که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر استان به حدود ۸ درجه زیر صفر خواهد رسید و دمای روزانه نیز نسبت به روز جاری بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس به ویژه در نیمه شمالی کاهش خواهد داشت، کولاک برف، یخزدگی و لغزندگی محورها تشکیل مه، کاهش میدان دید و اختلال در سیستم حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله اثرات این سامانه جوی است.

خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی،  به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای،  تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از کاهش دمای محسوس دما توصیه می‌شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.