شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در پی حوادث مکرر تصمیم گرفت مدیر برنامه «۷۳۷ مکس» را کنار بگذارد.

حوادث ایمنی گریبانگیر غول هواپیماسازی آمریکا؛ رئیس برنامه «۷۳۷ مکس» برکنار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، این کارخانه در پی بروز مکرر اشکالاتی در برنامه ۷۳۷ مکس از پایان کار مسئول این برنامه و سازماندهی مجدد مدیریت بخش هوانوردی غیرنظامی خود خبر داد.

استنلی دیل (Stanley Deal) مدیرکل هواپیماهای تجاری بوئینگ (BCA) در نامه‌ای به کارکنان این گروه از خروج اد کلارک (Ed Clark)، پس از «نزدیک به ۱۸ سال خدمت اختصاصی به بوئینگ» خبر داد. کلارک مدیرکل برنامه ۷۳۷ بود و تاکنون در راس کارخانه رنتون (Renton) در فاصله نه‌چندان دور از مقر تاریخی گروه در سیاتل (شمال غربی آمریکا) فعالیت داشت.

بر پایه این گزارش، کیتی رینگ‌گلد (Katie Ringgold) معاون و مسئول عملیات تحویل برنامه ۷۳۷ مکس، جانشین کلارک خواهد شد. این گروه همچنین از سازماندهی مجدد مدیریت هواپیماهای تجاری بوئینگ با انتصاب الیزابت لوند (Elizabeth Lund) به عنوان معاون رئیس و مسئول کیفیت خبر داد.

بوئینگ در اوایل ماه ژانویه گذشته (دی ماه) پس از انتشار ویدیوی جدا شدن در یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس خطوط هوایی آلاسکا که از پورتلند (اورگان در ایالات متحده آمریکا) پرواز کرده بود با انتقادهای زیادی مواجه شد. این حادثه چند مصدومیت جزئی ایجاد کرد. پس از آن، آژانس تنظیم مقررات هوانوردی غیرنظامی آمریکا (FAA) پرواز ۱۷۱ هواپیما از ۲۱۸ هواپیمای ۷۳۷ مکس را که پیشتر تحویل داده شده بود، تعلیق کرد.

یک گزارش اولیه از هیات ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده (NTSB) نشان داد که چهار پیچ که قرار بود در هواپیما را محکم کند، گم شده است. بوئینگ ۷۳۷ مکس پیشتر پس از وقوع دو سانحه هوایی به مدت نزدیک به ۲ سال زمین‌گیر شده بود؛ سانحه هوایی در اندونزی در اواخر سال ۲۰۱۸ و پس از آن سانحه خطوط هوایی اتیوپی در اوایل سال ۲۰۱۹ که به مرگ بیش از ۳۵۰ نفر منجر شد. در هر دو مورد، مشکل نرم‌افزار جدید، دلیل سانحه اعلام شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.