مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی یک میلیون و ۴٨۴ هزار دانش آموز داریم که ٢٠ هزار دانش آموز واجد شرایط رای دادن هستند. 

خراسان رضوی ٢٠ هزار دانش آموز واجد شرایط رای دادن دارد 

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری صبح امروز با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در استان یک میلیون و ۴٨۴ هزار دانش آموز داریم که ٢٠هزار  دانش آموز واجد شرایط رای دادن هستند و در همین حدود دانش آموز در سامانه‌های ما ثبت نام کرده‌اند تا با دیدن آموزش‌های لازم هر کدام با ۴٠تا ۵٠ دانش آموز دیگر در ارتباط باشند و با برگزاری جلسات مباحثه و مناظره بتوانند به تبیین موضوعاتی مانند تاثیر انتخابات و مشارکت دانش آموزان بپردازند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در حوزه دانش آموزی اقدامات در چهارچوب طرح کشوری "میدان چهارده صفر دو" در دهه فجر به خوبی دنبال و با تشکیل قرارگاه‌های ستادی و استانی با حضور و مدیریت دانش آموزان دنبال شد. 

شوشتری با اشاره به جزئیات طرح چهارده صف دو در حوزه انتخابات تصریح کرد: در قالب این طرح در جلسه‌ای که به میزبانی خود دانش آموزان برگزار شد فرماندهان این قرارگاه ها به تفکیک در بخش خواهران و برادران حکم ابلاغ خود را از استاندار دریافت کردند و همین میزبانی دانش آموزی برای حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم برگزار شد و امید داریم که این دانش آموزان در انتخابات رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

وی پاسخ والدین به دانش آموزان برای حضور در انتخابات را موثر دانست و گفت: آموزش و پرورش حدود یک میلیون پیک دانش آموزی طراحی کرده که قرار است دانش آموزان با مشارکت والدین خود به سوالات طرح شده در این پیک ها پاسخ دهند و در نهایت به بهترین پیک‌های تکمیل شده جوایزی اعطا خواهد شد. 

شوشتری خاطر نشان کرد: برنامه ریزی‌هایی برای هیات‌های مذهبی دانش آموزی شده است و این هیات‌ها اعلام کرده‌اند در نزدیکی حوزه‌های انتخاباتی اقدام به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی خواهند کرد و نیاز است فرمانداری و شورای هیات مذهبی برای تهیه اقلام این هیات‌ها حمایت لازم را داشته باشند. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تاثیر روایت گری دانش آموزان از انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: نزدیک به ۵ هزار خبرنگار پانا بر سر صندوق های رای حضور دارند و روایت گر حضور خواهند شد. 

شوشتری گفت: از دیگر طرح های دانش آموزی آموزش و پرورش استان انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور ۶هزار دانش آموز از دوره دوم متوسطه به عنوان ناظر صندوق رای است که با حمایت معاونت سیاسی استانداری و ناظران شورای نگهبان و  سایر دستگاه‌ها این اقدام شکل گرفته و دانش آموزان کلیه مراحل برگزاری انتخابات را نظارت می‌کنند و در نهایت روایتگر سلامت انتخابات برای هم سن و سالان خود هستند. 

وی تصریح کرد:در قالب طرح میدان چهارده  صفر  دو از دانش آموزان خواسته‌ایم تا پیشرفت‌های نظام را در قالب آثاری از جمله پادکست، تصویرگری، کلیپ و سایر موارد ارسال کنند که تا کنون یازده هزار اثر دریافت شده است که نشان از توجه دانش آموزان به این دستاوردها دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های تبیینی و انتخاباتی برای کارمندان آموزش‌وپرورش، تشریح کرد: قرارگاه سند تحول بنیادی و همچنین تحول جهادی آموزش‌وپروش فعال شدند. ۴۸ اداره داریم که به ۷ قطب تقسیم می‌شوند و همکاران اداره‌کل هر کدام نظارت بر هر قطب را به عهده دارند. هر اداره ۴ جلسه تبیینی و هر مدرسه ۳ جلسه برگزار کرده است. یک جلسه برای شورای معلمین، یک جلسه‌ برای انجمن اولیا و یک جلسه آموزش خانواده که جمعا ۲۵ هزار جلسه در سطح مدارس است. 

وی عنوان کرد: رؤسای مناطق هیأت‌های اجرایی انتخابات در مشهد، مدیران نواحی آموزش پرورش شهر هستند و از سلسله‌شبکه ناظران در شورای نگهبان ۸۰ درصد فرهنگیان اند و همچنین اعضای هیأت اجرایی نیز بیش از ۶۰ درصد از فرهنگیان هستند. 

رای گیری در هیچ شعبه اخذ رای استان الکترونیکی نیست 

در ادامه این مراسم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان‌رضوی گفت: ناظر و بازرس انتخابات مردم هستند و خودشان انتخابات را برگزار می‌کنند، لذا امکان تخلف گسترده وجود ندارد. 

علی اصغری اظهار کرد: در انتخابات با توجه به اهمیت موضوع آموزش، کمیته مجزا برای این امر تشکیل شد و وظیفه اداره آن به عهده دفتر پژوهش، برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری قرار گرفت. 

وی افزود: اولین گام دسته‌بندی مخاطبین آموزش بود که رأس هرم آن، اعضای ستاد انتخابات استان، سپس فرمانداران و هیأت اجرایی، بعد بخشداران و در سطح بعدی عوامل اجرایی شعب اخذ رأی قرار گرفتند که این سطح خود به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یکی نمایندگان فرمانداران که باید در خصوص شعبه اخذ رأی پاسخگو باشد و گروه بعدی کاربران دستگاه احراز. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان‌رضوی درباره محتوای آموزشی عنوان کرد: آموزش‌ها با محتوای متناسب طراحی و شروع شد، به خصوص برای اعضای ستاد و هیأت‌های اجرایی و گروه بازرسی که نیاز بود تسلط بالاتری به قانون داشته باشند. 

اصغری با اشاره به تمایز این دوره با دورهای گذشته خاطرنشان کرد: از علت‌های شکل‌گیری این تمایز می‌توان به تشکیل کمیته آموزش و پژوهش انتخابات ذیل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول استانداری اشاره کرد. اتفاق دیگر هماهنگی کامل حوزه اجرا، حوزه نظارت و حوزه بازرسی بود که محتوای آموزشی را باهم هماهنگ می‌کردند.نکته دیگر که این دوره را متمایز می‌کند، استفاده از قالب‌های نوین مثل شبیه‌سازی انتخابات با اجرای تمام جزئیات است. همچنین میز هدایت در ستاد تعبیه شد تا راهنمایی‌های لازم در حین انتخابات انجام شود. 

وی افزود: انتخاب عوامل اجرایی توسط فرمانداری انجام می‌شود که از قبل برای انتخاب آنان فراخوان اعلام و بعد از اینکه اطلاعاتشان در سامانه بارگذاری شد، مخاطب دوره‌های آموزشی ما شدند.  

اصغری در خصوص پیش‌بینی انجام‌شده در رابطه با درصد تخلفات در روز انتخابات، اظهار کرد: ناظر و بازرس انتخابات مردم هستند و خودشان انتخابات را برگزار می‌کنند، لذا امکان تخلف نیست. 

وی تاکید کرد: هیچ قسمت فرآیند انتخابات بر بستر اینترنت نیست که در صورت قطعی به مشکل بخوریم. فقط فرایند احراز هویت و احراز عدم رای دادن فرد در شعبه دیگر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و همه مراحل بعدی به صورت فیزیکی است. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: از منظر وزارت کشور امکان فنی اخذ رای به صورت الکترونیکی وجود دارد، اما به دلیل دغدغه‌های شورای نگهبان از باب حق‌الناس بودن رأی مردم، برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ممانعت می‌شود . در استان ما در هیچ حوزه انتخابیه رأی‌گیری الکترونیکی نیست. 

همچنین معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور در برنامه استودیو انتخابات خراسان رضوی از برگزاری سلسله جلسات متعدد برای اقشار مختلف مردم به منظور تبیین اهمیت انتخابات و ضرورت حضور حداکثری خبر داد. 

استفاده از ظرفیت بانوان کنشگر در انتخابات 

مرتضی همتی‌فر عنوان کرد: هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی از ابتدای انقلاب اسلامی در رویدادهای ملی، سیاسی و اجتماعی و مذهبی نقش موثر و فعالی داشته‌اند و این تشکل‌ها در اتفاق‌ها و رویدادهایی مثل سیل، زلزله و جاهایی که مردم نیاز به کمک دارند، جزو اولین گروه‌هایی هستند که حضور پیدا می‌کنند. 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به برنامه‌های این اداره کل برای تبیین اهمیت انتخابات و ضرورت حضور حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جلسات متعددی برای اقشار مختلف مردم در سازمان تبلیغات برگزار شده است. این جلسات تبیینی ابتدا برای مسئولان شورای هیات مذهبی شهرستان‌ها، روسای کانون مداحان و مداحان شهرستان و مسئولان هیئت‌های مذهبی برگزار شد و برنامه مفصلی برای بانوان کنشگر در شهرستان‌ها تدارک دیدیم و تاکنون ۵۰۰ مبلغ به مراکزی مانند مراکز نظامی، آموزشی، دانشگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی و … اعزام شده‌اند. 

وی افزود: برای برخی از خطبا و مداحان مشهور و مولوی‌های اهل سنت برگزار شده تا آنها نیز در تشویق مردم به حضور در انتخابات مشارکت کنند. 

همتی‌فر ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های انجام شده، شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۲ باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.