رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲۰۰ پروژه شاخص در حوزه های مختلف شامل راه، آب، برق، نفت و گاز و پتروشیمی، آموزش، کشاورزی و سلامت در استان وجود دارند که تا پایان ۱۴۰۲ و یا در سال ۱۴۰۳ اتمام می شوند.

هدفگذاری برای تکمیل ۲۰۰ پروژه شاخص نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین، جهانگیر شاهینی در نشست شورای مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: ۵۰ درصد منابع اولیه این طرح ها تخصیص یافته و ۵۰ درصد دیگر تا شنبه پنجم اسفندماه امسال ابلاغ می شود و تخصیص ۱۰۰ درصد به این ۲۰۰ پروژه می رسد که امیدوار هستیم تا ۱۴۰۳ تکمیل و بهره برداری برسند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۴ اگر پروژه جدیدی اضافه نشود ادامه کار تنها ۶۰۰ پروژه دیگر خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلات داریم که بر اساس اعلام دستگاه های اجرایی به بخش های مختلف اقتصادی در حال تخصیص یافتن است.

شاهینی ابراز کرد: بخشی از این تسهیلات هم مانده تسهیلات سال ۱۴۰۱ بوده که اکنون در سال ۱۴۰۲ توزیع می شود.

وی ادامه داد: بخشی هم مربوط به تسهیلات ۱۴۰۲ است که بر اساس اعلام بررسی دستگاه های اجرایی به طرح های اقتصادی داده می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: در حوزه اعتبارات سفر از مجموع ۱۳۴ هزار میلیارد ریال تمامی اعتبارات ابلاغ شده است و از سهم سازمان برنامه و بودجه از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۹ هزار میلیارد ریال تخصیص به استان داده شده است.

شاهینی تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز تا پایان سال تخصیص اعتبارات سفر از محل سهم برنامه و بودجه خواهد بود و تا چند روز آینده ابلاغ خواهد داشت.

وی ابراز کرد: در بحث اعتبارات استانی هم با جمع کلیه منابع استانی شامل نفت، تملک استانی ، ردیف و اعتبارات متفرقه حدود ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان داده شده است که از این میزان ۴۳ درصد به استان تخصیص داده شده است و تا پایان سال هم رقم جدید قابل توجهی به این تخصیص اضافه خواهد شد و ما تخصیصی معادل درصدی سال گذشته را در استان خواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: بخشی از تخصیص ها هم مربوط به اعتباراتی بوده که در سفر مصوب شده است و سهم وزارت نفت است اعتبارات نفت باید در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب بشود و بعد از تصویب همکاران ما بر اساس صورت وضعیت مثبته ای که از دستگاه های اجرایی می گیرند این اعتبارات را تخصیص می دهند.

شاهینی ادامه داد: اسناد مثبته برخی دستگاه ها آماده است و بر اساس مصوبه هیات امنای نفت ایران این اسناد هم به زودی پاس می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.